۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۵۲۵۷۵
خطیب نماز جمعه شهرستان فولادشهر اصفهان:

مواسات در طول سال به طرق مختلف باید ادامه یابد

مواسات در طول سال به طرق مختلف باید ادامه یابد
حجت الاسلام سرافراز گفت: بهترین خاطرات رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، خوشحالی و دعای خیر نیازمندان پس از دریافت بسته‌های معیشتی است.

حجت‌الاسلام مسعود سرافراز خطیب نماز جمعه شهرستان فولادشهر اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تشریح اقدامات انجام شده در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه، گفت: گروه‌های مختلف مردمی، جهادی، بسیج و ائمه جمعه از قبل نیمه شعبان در منطقه آمادگی کمک‌رسانی بودند و با آغاز رزمایش شروع به فعالیت کردند.

رییس قرارگاه منطقه فولادشهر گفت: نیروهای بسیج، ستاد نماز جمعه، هیئت‌ها و شهرداری همواره در کمک‌رسانی فعال هستند و در حال حاضر تمامی این مراکز بسیار خوب، منسجم، متحد و هماهنگ عمل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این رزمایش مساجد را به عنوان پایگاه در هر محله اعلام کردیم و ۲۳ پایگاه اصلی و 6 پایگاه فرعی در سطح شهر به صورت فعال وجود دارند.

حجت‌الاسلام سرافراز در ادامه گفت: در زمینه شناسایی مستمندان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دادیم و علاوه بر نیازمندان، افرادی که از کرونا آسیب دیدند هم شناسایی شدند. قسمتی از کار شناسایی نیازمندان به وسیله نیروهای بسیج انجام شد که در قالب برنامه غربالگری با کد شناسایی به درب منازل می‌رفتند. همچنین بچه‌های مسجد هر محل هم در شناسایی آسیب‌دیدگان کرونا در منطقه بسیار به ما کمک کردند.

وی افزود: همچنین توانستیم افزون بر اطلاعاتی که از قبل وجود داشت، از طریق رزمایش یک بانک اطلاعاتی در زمینه نیازمندان و خیرین مرتب کنیم. در این رابطه، افراد مشترک و تکراری حذف و حدود ۷ هزار نفر در بانک اطلاعاتی ثبت شدند.

حجت‌الاسلام سرافراز با اشاره به اقدام حسنه بخشودگی اجاره‌بهای خانه‌ها و مغازه‌ها توسط مالکان گفت: شهرداری و ستاد هم با بخشش اجاره تعدادی مجموعه مسکونی و تجاری که در اختیار مستاجران است، سعی کرد این عمل نیکو را ترویج کند.

وی ضمن اشاره به جلسات و تماس‌های مداوم با ائمه جماعات مساجد اظهار کرد: جلساتی با رعایت مسائل بهداشتی با حضور ائمه جماعت، فرمانده‌های پایگاه بسیج و دبیر هیئت امنای مساجد تشکیل شد و ضمن تبیین فلسفه رزمایش مواسات، جامعه هدف را در هر محله معرفی کردیم و با کمک خیرین ۸۲۰ بسته کمک معیشتی تهیه شد.

رییس قرارگاه مواسات فولادشهر تصریح کرد: رزمایش مواسات در مرحله اول تا نیمه ماه مبارک رمضان و مرحله دوم از نیمه تا عید فطر در منطقه ادامه خواهد داشت. اگر قرار شد بعد از عید فطر هم رزمایش ادامه داشته باشد، نیروهای ما سازماندهی شده و آماده هستند. البته مواسات در طول سال به طرق مختلفی صورت می‌گرفت که الان هماهنگ‌تر و منسجم‌تر شده است.

حجت الاسلام سرافراز در پایان خاطرنشان کرد: بهترین خاطرات رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، خوشحالی و دعای خیر نیازمندان پس از دریافت بسته‌های معیشتی است که به فعالان رزمایش برای ادامه فعالیت‌ها انگیزه می‌دهد./1350//303/خ

ارسال نظرات