۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۶۵۲۵۸۶
رییس حوزه علمیه اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت ترویج امام شناسی در جامعه برای مقابله با تبلیغات سوء دشمن

ضرورت ترویج امام شناسی در جامعه برای مقابله با تبلیغات سوء دشمن
حضرت آیت الله مظاهری با تأکید بر ضرورت ترویج امام شناسی در جامعه شیعی، گفت: دشمن از جهل ما برای انکار مسلمات ما استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، در درس اخلاق مجازی امروز، با بیان اینکه فضائل و خصائص امام علی(ع) از توان توصیف بشری خارج است، گفت: امام علی(ع) قرآن مجسم هستند، هرقدر در فضل ایشان بگوییم نمی‌توانیم به توصیف ایشان دست پیدا کنیم.

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه افزود: امام هادی(ع) با اشاره به آیه 27 سوره لقمان، می‌فرمایند این آیه در شأن فضائل امام علی(ع) نازل شده است، قرآن می‌فرماید کلمات الله را نمی‌توان احصا کرد و امام هادی(ع) می‌فرمایند این کلمات الله فضائل امام علی(ع) است.

وی با اشاره به کتاب‌های مختلفی که شیعه و سنی و حتی غیرمسلمانان در فضائل امام علی(ع) نوشته‌اند، اظهار کرد: نویسندگان این کتب خودشان معترف هستند که همه آنچه نوشته‌اند یک قطره از دریای بی کران فضائل امیرالمؤمنین(ع) است. اشعار بسیار زیادی نیز درباره ایشان سروده شده است و همه اینها قطره‌ای از فضائل امام علی(ع) است.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه جورج جرداق یک کشیش مسیحی است که کتاب مفصلی پیرامون فضائل امام علی(ع) نوشته است، خاطرنشان کرد: این پاپ مسیحی می‌گوید به من نباید اشکال کرد که چرا پیرامون مسیح و حضرت مریم شعر نمی گویم و نمی‌نویسم، من تشنه فضیلت هستم و هرکجا جستجو کرده ام دیده‌ام سرچشمه همه فضیلت‌ها امام علی(ع) است.

تشیع باید امام شناسی را فرابگیرد

حضرت آیت الله مظاهری بر اهمیت امام شناسی در میان تشیع تأکید کرد و گفت: شیعه محبت اهل بیت(ع) را دارد اما باید تاریخ چهارده معصوم(ع) را به خوبی بداند و روایات ایشان را به خوبی بررسی کرده باشد، امام شناسی باید در دانشگاه‌های ما تدریس شود، باید همه ما چه با سواد چه بیسواد، هرکسی به فراخور حالش شناخت درباره امام علی(ع) داشته باشد.

وی با بیان اینکه شیعه باید امام شناسی داشته باشد تا تبلیغات سوء دشمن نتواند بر روی جامعه اثرگذار باشد، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند در امام شناسی و تبلیغ علیه ائمه اطهار(ع) از جهل ما سوء استفاده کند، در ماجرای روشنی مثل غدیر خم که روایات سنی و شیعه به آن تصریح کرده‌اند دشمنان در تلاش هستند تا به صورت کلی منکر ماجرا شوند و با استفاده از جهل ما بگویند غدیر خم وجود نداشته است.

رییس حوزه علمیه اصفهان در ادامه افزود: زمانی که ما جهل داشته باشیم افرادی تلاش می‌کنند مسلمات ما و مسائل مهم ما نظیر علم امام را منکر شوند و تبلیغ سوء کنند و بر جامعه اثر بگذارند و با تزریق شبهات مقدسات را زیر سؤال ببرند.

حضرت آیت الله مظاهری اصول دین را یک مسأله استدلالی برشمرد و اظهار کرد: اصول دین تقلیدی نیست بلکه باید آن را استدلالی فراگرفت، چهل مسأله اعتقادی مهم برای شیعیان وجود دارد که باید با استدلال همه آن را بدانیم و بلد باشیم، این مسائل تقلیدی نیست بلکه باید چرایی و علت و استدلال آن را فرا بگیریم./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات