۱۷ مهر ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۶۵۲۶۲
نماینده مردم تهران:

قانون گریز خودی به حساب نمی آید

خبرگزاری رسا ـ بیژن نوباوه وطن گفت: عمر سیاسی یک جریان بستگی به عملکردش دارد تا وقتی که آن جریان مقبولیت اجتماعی داشته باشد و در راستای منافع ملی عمل کند، به عنوان نیروی خودی و دوست به حساب می آید.
بيژن نوباوه

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا تصریح کرد: هر گروهی که محورها و اصول انقلاب را بپذیرد خودی به شمار می رود ولی نمی شود افرادی در شعار، نظام را قبول کنند و در عمل با قانون شکنی، ساختارهای جمهوری اسلامی را زیر پا بگذارد.

وی در مورد پایان یافتن عمر سیاسی جریان اصلاحات، اضافه کرد: عمر سیاسی یک جریان بستگی به عملکردش دارد تا وقتی که آن جریان مقبولیت اجتماعی داشته باشد و در راستای منافع ملی عمل کند، به عنوان نیروی خودی و دوست به حساب می آید.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات اظهار داشت: حالا اینکه حذف جریان رقیب به نفع اصولگرایان است یا خیر مسئله ای است که به لحاظ فلسفی قابل تحلیل می باشد. در هر نظامی موافق و مخالف باید در صحنه سیاست حاضر باشند تا نقد درون حاکمیتی با حفظ چارچوب ها و اصول پا برجا بماند.

وی با بیان اینکه جریان منتقد باید به قانون اساسی پایبند باشد، افزود: صد در صد با شرط یاد شده به جامعه چند صدایی معتقدم چراکه پیشرفت جامعه را در پی دارد.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در مورد میزان موفقیت اصولگرایان در انجام نقد درون گفتمانی خاطر نشان کرد: اساساً هر انسان باید نقد را از درون خود شروع کند، لذا انجام نقد درون گفتمانی در بین جریان اصولگرا به شناخت نقاط ضعف و قوت می انجامد که برای حفظ موقعیت و تداوم حضور در صحنه سیاست بسیار لازم و ضروری است.

وی در مورد لزوم حضور میانجی جهت رفع اختلافات در عرصه سیاسی کشور اضافه کرد: وحدت میان افراد درون نظام مسئله پسندیده ای است ولی افرادی که پس از انتخابات ریاست جمهوری دچار انفعال شدند و با سکوت یا تأیید لفظی به یکسری التهابات دامن زدند نمی توانند خود نقش میانجی را ایفا نمایند.

نماینده مجلس هشتم در پایان با بیان اینکه باید قانون اساسی مورد احترام همگان باشد و اگر هم نیاز به اصلاح دارد از طریق مجاری قانونی بازنگری صورت گیرد، گفت: در کل قانون گریز خودی به حساب نمی آید زیرا به میثاق یک ملت تعدی و بی احترامی نموده است./ت302

 
ارسال نظرات