۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۶۵۲۶۹۰
حجت الاسلام عباس زاده:

شب قدر، شب استجابت دعا است

شب قدر، شب استجابت دعا است
معاون فرهنگی اوقاف لرستان به بیان اهمیت و ارزش شب های قدر پرداخت و گفت: شب قدر، شب استجابت دعا است.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: پیرامون شب های قدر در قرآن و روایات تأکیدات بسیار زیادی شده است.

وی شب قدر را شب نزول قرآن خواند و افزود: شب قدر شبی است که عبادت یک شب آن به اندازه هزار ماه ثواب و فضیلت دارد.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان اظهار داشت: اگر عمر عبادی یک انسان هشتاد و سه سال و چهار ماه باشد، اگر شب قدر را درک کند برابر است با ۸۳ سال عبادت، البته این بدین معنا نیست که انسان اگر شب قدر را درک کند دیگر نیازی به عبادت در سایر ایام نیست، این اعمال مستحبی اما فضیلت و ثواب فراوانی دارند.

وی با اشاره به اینکه شب های قدر بسیار ارزشمند، شب نزول قرآن، استجابت دعا است، گفت: شب قدر در سال را در سه شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان معرفی کرده اند.

حجت الاسلام عباس زاده خاطرنشان کرد: فضیلت شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان نسبت به شب نوزدهم بیشتر و فضیلت شب بیست و سوم از شب نوزدهم برتر و بالاتر است.

وی با بیان اینکه دعا کردن، عبادت کردن، مناجات و نماز خواندن در این شب ها بسیار تأکید شده است، اذعان داشت: سال های گذشته در مساجد بقعه های متبرکه و حسینیه ها مردم جمع می شدند و به صورت دسته جمعی به عبادت، دعا و راز و نیاز با خداوند می ‌پرداختند و اعمال عبادت تا سحر ادامه داشت، امسال به علت ویروس کرونا هرچند که تأکید شده تحت شرایط خاص با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و به صورت محدود در مساجد و در بقعه های متبرکه این برنامه صورت بگیرد، اما افراد می توانند در منازل شخصی اعمال شب های قدر را به جا بیاورند.

حجت الاسلام عباس زاده گفت: امیدواریم که خداوند دعاهای همه مردم را مستجاب کند و مردم در این ایام دعا کنند که شر این ویروس منحوس از سر ملت مسلمان ایران، شیعیان جهان و مردم دنیا کم شود تا به راحتی بتوانند اعمال و برنامه های عادی خود را انجام دهند./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات