۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۵۲۶۴۴
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی:

شب قدر، شب امام و حجت الهی است

شب قدر، شب امام و حجت الهی است
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه شب قدر، شب امام و حجت الهی است، گفت: سرنوشت انسان در شب قدر براساس باور و اندیشه او رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عادل محسنی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، شب گذشته در جلسه‌ای که به‌صورت مجازی برای طلاب این مدرسه علمیه و عموم مردم برگزار شد، گفت: شب قدر شب بابرکت و پر از خیر و فزونی است.

وی بابیان اینکه شب قدر شب پاکیزگی و شب توبه است، ادامه داد: لیالی قدر، شب انابه و بازگشت به الطاف الهی است.

حجت الاسلام محسنی با استناد به روایات، ابراز کرد: در روایتی که در کتاب اقبال از سید بن طاووس نقل‌شده چنین بیان می‌شود که حضرت موسی(ع) باخدای متعال سخن می‌گفت و از خدای متعال پرسید که چگونه به تو نزدیک شوم؟ پاسخ آمد کسی که شب قدر را بیدار می‌ماند و بیدار و زنده می‌شود به قرب من خواهد رسید.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه رحمت الهی شامل کسی می‌شود که به نیازمندان رحم کند، اظهار داشت: انسان اگر بخواهد به‌راحتی از صراط عبور کند باید شب قدر صدقه پرداخت کند. همچنین اگر کسی بخواهد از آتش و خشم الهی نجات یابد لازم است در شب قدر اهل استغفار باشد.

وی بابیان حدیثی مبنی بر اینکه بیماری انسان‌ها همان گناهان آنان است، اظهار داشت: استغفار بیماری گناه را درمان می‌کند، طبق صریح روایات؛ اهل استغفار باشید تا بوی گند گناه شمارا بی‌آبرو نکند.

حجت الاسلام محسنی با تأکید بر اینکه شب قدر، شب تقدیر و اندازه‌گیری سرنوشت و ارزاق مادی و معنوی انسان است، اظهار داشت: شب قدر، شب تعیین عمر، سلامتی، بیماری و اندازه‌گیری همه امور انسان‌ها است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به آیات سوره دخان، گفت: بیاناتی که راجع به لیلة القدر درآیات قرآن کریم و بخصوص این سوره استفاده‌شده به مبارک بودن این شب اشاره دارد و لیله‌القدر را شب برکت و فزونی معرفی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه شب قدر، شب تقدیر و نزول آیات الهی است، اظهار داشت: در این شب فرشتگان بر زمین نازل می‌شوند و شب قدر، شب ربوبیت و رحمت الهی است، طبق صریح روایات؛ شب، قدر شب امام و حجت الهی است.

حجت الاسلام محسنی ادامه داد: حال اگر همه این فضائل را کنار یکدیگر بگذاریم تقدیرِالهی در این شب چگونه خواهد بود؟ تقدیر الهی در شب قدر متناسب با نزدیک بودن انسان به قرآن کریم و طهارت او و همچنین ارتباط با امام زمان(عج) و نوع افکار و رفتار قرآنی آدمی دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: پس شب قدر، شب تقدیرِ سرنوشت انسان‌ها است تقدیری متناسب با افکار و رفتار آنان که آیا به قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) نزدیک است یا خیر؟ آیا با پاکی و پاکیزگی عجین است یا خیر؟/813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات