۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۵۲۴۱۴
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی مطرح کرد؛

لیله القدر شب بیدار شدن است نه بیداری کشیدن

لیله القدر شب بیدار شدن است نه بیداری کشیدن
حجت الاسلام محسنی با بیان اینکه لیله القدر شب بیدار شدن است نه بیداری کشیدن، گفت: انسان در شب قدر باید زنده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عادل محسنی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، شب گذشته در مراسمی که به صورت مجازی برای طلاب این مدرسه و عموم مردم برگزار شد، گفت: لیلةقدر شب طلایی سال و شب سرنوشت­ساز ما انسان­هاست.

وی افزود: شب قدر «خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ» از هزار ماه که تقریبا هشتاد و سه سال می شود بهتر است به این معنا که یک شب می­تواند جبران یک عمر از زندگی انسان باشد و آدمی بتواند ره صد ساله را در یک شب طی کند.

حجت الاسلام محسنی با تاکید بر اینکه لیلةالقدر، شب بیدار شدن است نه بیداری کشیدن، خاطرنشان کرد: بعضی­ ها شب قدر بیدار هستند اما بیدار نشده ­اند، ما باید بیدار بشویم. شب قدر شب احیاء است، احیاء یعنی زنده شدن، انسان باید زنده بشود.

مدیر مدرسه علمیه با طرح این پرسش که انسان چگونه زنده می ­شود؟ پاسخ داد: امام علی(ع) می فرمایند: «قَدْ أَحْيَا عَقْلَهُ وَ أَمَاتَ نَفْسَهُ» انسان باید عقل خود را احیاء کند، احیای عقل در مبارزه و نابودی هوای نفس به دست می آید.

وی با استناد به آیات الهی به داستان گاو بنی اسرائیل اشاره کرد و ادامه داد: انسان اگر همانند گاو بنی اسرائیل نفس خود را بکشد و به جان خود بزند، زنده می شود و قاتل خود را معرفی می­کند و می­ گوید که چه چیزی باعث سقوط آدمی می شود.

حجت الاسلام محسنی ادامه داد: نتیجه تبعیت از هوای نفس انحراف و سقوط است و درک شب قدر بهترین فرصت برای جبران یک عمر زندگی است و انسان نباید از درک چنین شب با عظمتی غفلت کند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات