۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۶۵۲۴۰۲
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

برخی سلب توفیق‌ها نتیجه لقمه حرام و شبهه‌ناک است

برخی سلب توفیق‌ها نتیجه لقمه حرام و شبهه‌ناک است
آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه برخی سلب توفیق‌ها نتیجه لقمه حرام و شبهه‌ناک است، گفت: لقمه حرام آتش جهنم را شعله‌ور می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، در جلسه شرح دعای 44 صحیفه سجادیه که به‌صورت مجازی برای طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: انسان باید به معلومات خود عمل کند.

وی افزود: گاهی انسان علومی دارد که از آن به‌عنوان علوم کتابی یاد می‌شود اما اگر خدای متعال چیزی را در قلب انسان بیندازد آن الهام واقع‌نما بوده و در آن خطا و اشتباه واقع نمی‌‌شود.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه انسان با خواندن کتاب جلال و هیبت ماه مبارک رمضان را دریافت نمی‌کند، ابراز کرد: انسان باید از جانب خدای متعال ملهم بشود تا بتواند ماه مبارک رمضان را درک کند. راه اینکه انسان از الهامات الهی بهره بگیرد این است که به معلومات خود عمل کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بیان کرد: علم وراثتی همان الهامات و اشراقات خدای متعال بر دل بنده‌ خود است، و اگر ما به عظمت و جلالت ماه مبارک رمضان ملهم شدیم لازمه‌ آن این است که خودمان را ازآنچه در این ماه محذور است حفظ کنیم و در ماه مبارک رمضان گرفتارِ خلاف نشویم.

وی با اشاره به اینکه انسان در ماه مبارک رمضان باید از خداوند بخواهد اعضا و جوارحش از آلودگی‌ها دور باشند، گفت: اعضا و جوارح نعمت‌های الهی هستند بنابراین انسان باید این امانات را درجایی که مورد رضایت خداوند است مصرف کند.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه بسیاری از معلومات علمی از ناحیه گوش دریافت می‌شود، عنوان کرد: در فراگیری علم گوش مقدم بر چشم است ازاین‌جهت سمع به اعتبار وسعت دریافت‌های خود است یا به اعتبارِ اثری که انسان از شنیدن می‌تواند در خود احراز کند، که آن اثر از دیدن حاصل نمی‌شود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: انسان از طریق این گوش می‌تواند به مقامات عالی برسد و عالم ربانی شود، می‌تواند با شنیدن لحن قرآن کریم، مناجات حضرات معصومین(ع)، حکمت‌های حکما و معرفت‌های عرفا بالا برود.

وی با تأکید بر اینکه انسان باید حافظ چشم خویش باشد و از نگاه حرام اجتناب کند، عنوان کرد: خداوند متعال دست را مظهر اقتدار بشر قرارداد. خداوند متعال هر وقت می‌خواهد قدرت نافذ خود را به رخ بندگان بکشد مساله دست را مطرح می‌کند.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: گام‌های انسان یا به جلو است و یا به عقب، خدا نکند که انسان در زندگی متوقف باشد و گامی برندارد، یا گام‌های او گام‌های سعودی نباشد و گام‌های سقوطی باشد، انسان اگر به‌سوی خیر گام بردارد این نوع گام‌ها بهشتی است در غیر این صورت گام‌هایش جهنمی خواهد بود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بابیان اینکه انسان باید حافظ شکم خود باشد، اظهار داشت: بعد از مساله گوش، چشم، دست‌وپا، حال یکی از محل‌هایی که می‌تواند برای انسان خیلی خطرآفرین باشد و آتش جهنم انسان را شعله‌ور کند شکم است. انسان باید در همه لحظات مراقب لقمه حرام و شبهه‌ناک باشد، این لقمه در موفقیت یا در سلب توفیق انسان خیلی اثر دارد./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات