۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۵۲۵۹۰
حجت الاسلام طاهری:

مردم چهارمحال و بختیاری با رعایت نکات بهداشتی به استقبال شب‌های قدر رفتند

مردم چهارمحال و بختیاری با رعایت نکات بهداشتی به استقبال شب‌های قدر رفتند
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مردم روزه دار استان با رعایت نکات بهداشتی به استقبال شب‌های قدر رفتند و نشان دادند بیش از سایرین به فکر سلامت جامعه هستند.
حجت الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی سراسر کشور در شب‌های قدر خاطرنشان کرد: به لطف الهی مساجد، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان نیز طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا میزبان روزه داران عزیز در نخستین شب قدر امسال بود که مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه همه برنامه‌های اجرا شده در مساجد طبق دستورالعمل بهداشتی ابلاغ شده و در نهایت رعایت امور بهداشتی برگزار شد، افزود: در همه مکان‌های دینی و مذهبی استان طرح فاصله گذاری اجتماعی به صورت کامل اجرا شد و شب زنده داران با رعایت نکات بهداشتی به استقبال شب‌های قدر رفتند.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه مردم روزه دار و مسجدی استان نشان دادند که در رعایت نکات بهداشتی پیش قدم هستند و هر دستور العملی ابلاغ شود، بیشتر از سایرین توسط مردم مسجدی مورد توجه جدی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در بسیاری از مکان‌های مذهبی استان که دیشب میزبان شب زنده داران بودند، ماسک رایگان بین مردم توزیع شد و هیچ گونه پذیرایی صورت نگرفت؛ حتی زمان برگزاری مراسم نیز علی رغم کم بودن به صورت منظم و منسجم در همه استان از ساعت ۱۲ لغایت ۲ بامداد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیشتر مراسم‌های نخستین شب قدر استان در محیط‌های باز برگزار شد، خاطرنشان کرد: ان شاءالله با همراهی و همکاری مردم مراسم ویژه شب‌های قدر آتی نیز به خوبی و بدون حاشیه در استان برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه همه مکان‌های مذهبی استان که میزبان شب زنده داران هستند، قبل از برگزاری مراسم به صورت کامل ضدعفونی خواهند شد، گفت: همان طور که رهبری فرمودند مسأله دعا و عبادت به ویژه در ماه رمضان و به خصوص در شب‌های قدر یکی از نیاز‌های حتمی و اساسی مردم است که باید مورد توجه جدی مسؤولان و متولیان امر قرار گیرد./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
شبهای احیا همه می گویند برویم احیا بگیریم، اکثرا نمی دانند احیا یعنی چه؟ نهایتا می گویند یعنی بیدار ماندن تا صبح.

یک انسان عاقل باید به هر کاری که می پردازد هدف از آن را بداند، نفع و فایده آن را بداند وگرنه است.

شبهای احیا، شب بیدار ماندن نیست، شب زنده شدن است!
اگر شما در مجلسی نشستید و بالاجبار شب را تا صبح به دعاها و نمازها و کسالت گذراندید، این نفعی ندارد، انسان پیشرفتی نکرده!

اگر گفته اند این شبها بیایید و بیدار بمانید، می خواهند راه را نشانمان بدهند، روحمان را زنده کنند، خیلیها خواب می آیند و خواب هم می روند، مثل مرده متحرک، فردا می روند سر کار و زندگیشان تا شب قدر سال بعد!

این شبها شبهای زنده شدن است و زنده شدن راه و روش دارد...
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
اللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرَالمومنینَ
1
0