۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۵۲۴۲۸
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

رعایت همه اصول بهداشتی در برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر ضروری است

رعایت همه اصول بهداشتی در برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر ضروری است
امام جمعه شهرکرد گفت: باید برنامه‌های اجرا شده ویژه شب‌های قدر مطابق با دستور‌العمل ارسالی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد تا هیچ بهانه‌ای به دست کسی داده نشود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اعلام دستور‌العمل نحوه برگزاری مراسم شب‌های قدر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور، مهمترین توصیه‌های خود به مردم استان را بیان کرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید این فرصت نورانی را مغتنم بشماریم و از لحظه لحظه آن نهایت بهره را ببریم، خاطرنشان کرد: مردم استان بدانند در این شرایط حتماً باید برنامه‌های اجرا شده ویژه شب‌های قدر مطابق با دستور‌العمل ارسالی از سوی ستاد ملی کرونا باشد تا هیچ بهانه‌ای به دست کسی داده نشود.

وی با تأکید بر اینکه اگر برنامه‌های شب‌های قدر مطابق دستور العمل و در نهایت رعایت نکات بهداشتی برگزار شود، می‌توان امیدوار بود برنامه‌های آتی نیز در همین قالب و با محوریت مساجد برگزار شوند، گفت: مردم باید همه اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در برگزاری مراسم‌های ویژه این ایام رعایت کنند و این از ضرورت‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه مساجد و امکانی که آمادگی لازم برای اجرای منظم شب‌های احیا را ندارند وارد برنامه نشوند چراکه احتمال آسیب وجود دارد، اظهار کرد: باید برای برگزاری مراسم ویژه شب‌های قدر هماهنگی خوبی بین مجموعه‌های متولی امور مسجد وجود داشته باشد و همه فعالیت‌ها حول محور امام جماعت و تحت نظارت ایشان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مردم حتما از سجاده، مهر، قرآن، مفاتیح و زیرانداز شخصی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: ان شاءالله مراسم شب‌های قدر امسال مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد نیز با رعایت همه نکات از ساعت ۱۲ تا ۲ بامداد با همکاری هیأت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه تا می‌شود باید از محیط‌های باز برای برگزاری مراسم‌ها استفاده شود، افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته حیاط مصلا و حتی خیابان‌های اطراف مصلا نیز برای برگزاری مراسم و استفاده هر چه بهتر مردم در این شرایط ویژه آماده خواهند شد؛ مردم نیز همراه داشتن لباس گرم را فراموش نکنند./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات