۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۱
کد خبر: ۶۵۲۴۰۵
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

نقش شعرای آیینی در بر افراشتن پرچم عدالت در کشور غیرقابل انکار است

نقش شعرای آیینی در بر افراشتن پرچم عدالت در کشور غیرقابل انکار است
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید با مطالبه گری پرچم عدالت را در کشور برافراشته کنیم، گفت: به یقین نقش شعرا در این راستا کاربردی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت ماه در دیدار جمعی از مادحین و شعرای آیینی این استان، با بیان اینکه پروردگار متعال ماه مبارک رمضان را برای این قرار داده که انسان بتواند در این ماه به خود نگاه کند، گفت: فلسفه ماه مبارک رمضان و روزه گرفتن این است که انسان به تقوای واقعی برسد که این امر با نگاه به درون، رفع معایب و تقویت خوبی‌ها محقق می‌شود.

وی تلاوت و تدبر در قرآن را بهترین عمل در ماه مبارک رمضان دانست و افزود: به یقین تدبر در قرآن نقش مهمی در حرکت به سمت تقوای واقعی خواهد داشت؛ بکوشیم در این ماه با قرآن و مفاهیم قرآنی انس بگیریم.

امام جمعه شهرکرد، حضور جوانان در این نشست و عرض ارادت آن‌ها به اهل بیت (ع) را بهترین سرمایه دانست و اظهار کرد: به یقین ماندگاری این سرمایه خیلی مهم است؛ باید کیفیت کارتان را ارتقا دهید و این از ضرورت‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه باید آینده مان بهتر از شرایط فعلی باشد که لازمه آن تمرکز و درک شرایط روز است، خاطرنشان کرد: امروز شاعر در عرصه کشور همانند جهادگری است که در میدان نبرد مبارزه می‌کند، در سنگر می‌ماند و سلاح به دست و بر کمر در مقابل دشمن می‌ایستد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رسالت امروز شعرای کشور این است که با ادبیات زیبایش، با شعر‌های بلندش دشمن را براند و انسجام به کشور ببخشد، اظهار کرد: باید در زمینه کمبود‌های کشور هنرمندانه وارد میدان عمل شویم و این از ضرورت‌ها است؛ به یقین یکی از مهمترین کمبود‌های امروز کشور بحث عدالت است که شعرا می‌توانند به خوبی در این زمینه ایفای نقش کنند.

وی با تأکید بر اینکه عدالت یکی از مهمترین مطالبات رهبری است که متأسفانه خلاء آن به شدت احساس می‌شود، گفت: باید با مطالبه گری پرچم عدالت را در کشور برافراشته کنیم که این کار آسانی نیست؛ به یقین نقش شعرا در این راستا کاربردی است.

امام جمعه شهرکرد، فرقه سازی در کشور را یکی از آسیب‌های بزرگ امروز جامعه بیان کرد و افزود: باید نگاه به مهدویت در کشور را برجسته کنیم که در این بین شعرای آیینی نقش مهمی بر عهده دارند./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات