۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۵۲۶۹۲
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

گشایش قلب و روح انسان برای دریافت بندگی در شب قدر

گشایش قلب و روح انسان برای دریافت بندگی در شب قدر
حجت الاسلام والمسلمین لونی با بیان این که انسان همیشه باید در مسیر توحید حرکت کند، شب های قدر را به صورت استثنایی مورد عنایت خداوند متعال دانست.

حجت الاسلام والمسلمین ولی الله لونی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فضلیت شب های قدر اظهار کرد: شب قدر از حیث بندگی با شب های دیگر تفاوتی ندارد بدین معنی که انسان نباید در حرکت توحیدی زمان بشناسد و متوقف در شب یا روز خاصی باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که خداوند به دلیل محبت ویژه فرصت هایی را در اختیار انسان قرار می دهد، تبیین کرد: از این نگاه برخی زمان ها دارای ویژگی خاص هستند که شب های قدر نیز در این دسته قرار دارند و به صورت استثنایی مورد عنایت خداوند قرار گرفته است.

وی ادامه داد: انسان در شب های قدر که تسلیم محض در برابر خداوند را به نمایش می گذارد، بالاتر از عبادت است به عبارت دیگر عبودیت یا عبد بودن، بالاتر از عبادت است؛ انسان در این شب برنامه های دین را از نگاه معرفتی و هم سیر قلبی و عبادی مورد بررسی قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین لونی خاطرنشان کرد: قرآن کریم به عنوان برنامه زندگی، در شب قدر مورد عنایت انسان قرار می گیرد؛ سر به زیر قرآن بردن یعنی سر و آنچه که در این سر می گذرد همه باید از قرآن کریم بهره مند شوند و از سوی دیگر چهارده معصوم مورد خطاب قرار داده می شوند که مفسران قرآن کریم و الگوی انسان کامل هستند.

وی با تصریح بر این که حتی شب زنده داری بدون انجام دادن کاری، در شب قدر ارزشمند است، افزود: به دلیل عنایت خداوند بر این شب، در قلب و فکر انسان گشایش ایجاد کرده و بنده را در مسیر تعالی قرار می دهد؛ بنابراین دریافت های قلبی و روحی در این شب بسیار ارزشمند است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: نفس شب قدر ارزش بالایی دارد و انجام دادن برخی اعمال خاص به ارزش آن نیز می افزاید و چنانچه در روایات آمده است اگر فردی با اخلاص وارد شب قدر شود بدون شک آمرزیده خواهد شد اما آنچه که اهمیت دارد حفظ این آمرزیدگی است؛ همه افراد در این شب ها باید برای یکدیگر دعا کنند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات