۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۵۲۷۰۵
آیت الله مهدوی:

نبود بلوغ فکری همت انسان را منحصر در دنیا می‌کند

نبود بلوغ فکری همت انسان را منحصر در دنیا می‌کند
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه افراد بی دین همت خود را محصور در دنیا می‌کنند، گفت: اگر افراد بلوغ فکری نداشته باشند همت بلند خود را منحصر در دنیا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری، در درس اخلاق مجازی امروز با بیان اینکه افراد بی دین و کسانی که اعتقادی به قیامت ندارند، فکرشان محصور به دنیا می‌شود، گفت: بنابر فرموده قرآن کریم در آیه 29 و 39 سوره نجم، علم این افراد در بالاترین حد محصور به حیات دنیا است و نهایت علم آنها نیز همین خواهد بود.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: برخی افراد تمام هدفشان در علم آموزی اهداف دنیوی و کسب دنیا است، قرآن چنین علم آموزی را نهی کرده است، اسلام با علم و علم آموزی مخالف نیست بلکه با اینکه در علم آموزی تنها دنیا در نظر باشد مخالف است.

وی با تأکید بر ضرورت تعلیم آموزه‌های اخلاقی و معنوی در مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: باید مجامع علمی ما انسان ساز باشد و موازین اخلاقی نظیر سخاوت، عفت، حیا و نداشتن کینه مؤمنین را آموزش بدهد، بلوغ فکری اشخاص را در عقیده آنها به قیامت می‌توان سنجید، همت بزرگ انسان هرقدر هم باشد اگر منحصر در دنیا باشد در نهایت فانی خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کسانی که زندگی دنیا را ترجیح می‌دهند یا قیامت را قبول دارند اما دنیا را ترجیح می‌دهند یا اینکه به صورت کلی منکر قیامت هستند، این اشخاص همت بلند هم اگر داشته باشند چون بلوغ فکری ندارند همت بلند خود را مصروف در دنیا طلبی می‌کنند.

آیت الله مهدوی آزادگان، رزمندگان، ایثارگران و شهدا را از مصادیق بارز انسان با همت بلند با نگاه آخرتی توصیف کرد و گفت: این روحیه جهادی کسانی که در دفاع مقدس بودند نشان دهنده همت بالای آنها و نگاه آنها به آخرت و معنویت است.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان، با بیان اینکه دین بزرگی از شهدا و رزمندگان بردوش ما است، خاطرنشان کرد: شهدای ما بر مسائل مهمی نظیر حجاب تأکید داشتند و دولتمردان ما باید این وظیفه سنگین که برعهده آنها است را درک کنند و به آن عمل نمایند، چرا که این حق شهدا بر گردن ما است که از خون آنها پاسداری کنیم و اجازه ندهیم مسائلی نظیر بدحجابی در جامعه رواج پیدا کند./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات