۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۵۲۷۴۹

آیین معنوی دومین شب قدر در گلستان برگزار شد

آیین معنوی دومین شب قدر در گلستان برگزار شد
آیین معنوی شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور آحاد مردم گلستان و با رعایت تمیهدات بهداشتی در مصلی‌ها و بقاع متبرکه و مساجد مختلف این استان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم احیای دومین شب قدر با حضور روزه داران و اقشار مختلف مردم در مساجد، امام زادگان و گلزار شهدا در شهرستان‌های مختلف استان با سخنرانی و مداحی ذاکران اهل بیت (ع) برگزار شد.
 
آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان در آیین معنوی شب قدر مرکز استان، مهم‌ترین فضیلت شب قدر را نازل شدن قرآن در این شب بیان کرد و گفت: خدای متعال به دلیل اهمیتی که این شب داشته در پی آن بوده که یک ابهام در این شب باشد تا مسلمانان و مؤمنان بهره‌برداری واقعی از این شب داشته باشند.
 
وی افزود: در آموزه‌های دینی شب‌های خاصی تأکید بر بیداری حداکثری شده است از این جهت به احیاء در شب‌های قدر که معنای آن «شب‌زنده‌داری» بوده تأکید فراوانی شده است.
 
نماینده مجلس خبرگان هبری ادامه داد: البته بیدار ماندن تا صبح به معنای نخوابیدن و سرگرم کردن با کار‌های بی‌فایده نیست بلکه آنچه در روایات آمده و آنچه بیشترین اهمیت را دارد همین مذاکرات و مطالعات علمی، دعا، انفاق و نمازخواندن است.
 
گفتنی است؛ مردم مؤمن استان گلستان که با رعایت توصیه های بهداشتی در مصلی حضور داشتند پس از دعا، نیایش و قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر قرآن به سر گرفتند و برای دفع بلای کرونا دست به تضرع و زاری به درگاه خداوند متعال زدند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات