۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۵۲۷۷۲
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

سیاست مسؤولان باید بر محور صداقت و صراحت باشد

سیاست مسؤولان باید بر محور صداقت و صراحت باشد
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سیاست سیاستمداران باید بر محور صداقت و صراحت باشد، گفت: صداقت رهبر انقلاب برگرفته از سیاست علوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه، سحرگاه امروز در مراسم احیای شب 21 ماه مبارک رمضان که در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: امیرمومنان علی(ع) بعد از رحلت رسول‌الله(ص) قصد داشتند بر اساس قرآن و سنت حکومت کنند که متأسفانه از ناحیه مسلمانان مظلوم واقع شدند و حضرت را از خلافت کنار زدند.

وی حق محوری را یکی از اصول مهم در سیاست علوی برشمرد و ادامه داد: انسان در همه عرصه‌ها باید عبد خداوند باشد انسان عبد حق محور می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی رعایت سنت ائمه اطهار(ع) را نشانه تقوا دانست و ابراز کرد: انسان در همه مراحل زندگی باید طاعت الهی را بر سایر امور مقدم بداند بنابراین موفقیت در حکومت‌داری با طاعت الهی محقق می‌شود.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه انسان باید مطیع فرامین قرآن کریم باشد، اظهار داشت: پیروی از قرآن کریم در تنظیم مناسبات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بسیار مؤثر و نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه اطاعت از مفسد سبب غفلت انسان می‌شود، گفت: محور عدالت‌خواهی مطالبه از خود است، با دور شدن از عدالت‌خواهی تبعیض نژادی و رانت‌خواری اتفاق می‌افتد برای همین بهترین سیاست عدالت است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به اینکه اجرای عدالت باید در عمل آشکار شود، عنوان کرد: اگر کسی از عدل سخن بگوید اما عادل نباشد مردم از چنین انسانی ناامید می‌شوند. اجرای عدالت در جامعه سبب می‌شود مردم اقبال بیشتری به دین و دینداری داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه ثبات و استواری حکومت بر پایه عدل استوار است، اظهار داشت: اگر حکام بر اساس عدل عمل کنند ملک آنان پایدار شده و جوسازی منافقان بر حکومتشان تأثیر نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دشمنان امام علی(ع) را به خاطر عدالتش شهید کردند، گفت: صداقت در سیاست سبب پایداری و استواری حکومت می‌شود، رهبر معظم انقلاب همواره با تبعیت از سیاست امام علی(ع) باصداقت مطالب خود را با مردم در میان می‌گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی ناسازگاری امیرمومنان علی(ع) با دشمنان را بر اساس آیات قرآن کریم و سنت بیان کرد و ادامه داد: سیاست حضرت برپایه صداقت و صراحت استوار بود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
خدا دولتمردان را در مورد جلوگیری نکردن از شکاف اقتصادی و بنا شدن کاخ‌ها در کنار کوخ‌ها حتماً مواخذه خواهد کرد. همه آن‌قدر مومن نیستند که خودشان پرداخت زکات و دستگیری از پایین‌دست‌ها را رعایت کنند. این وظیفه‌ی دولت است که رصد کند و سیاست‌های پیشینی یا پسینی اتخاذ کند برای جلوگیری از فراهم شدن اسباب تفاخر عده‌ای بر عده‌ای دیگر.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
اگر بناست عیوب کسی یا کسانی را نیز بگوئیم دوستانه و برادرانه با حسن نیٌَت وصفا بنویسیم یا بر زبان آوریم ، نه زننده و کوبنده که جز نفرت و بیزاری و ایجاد کینه در طرف مقابل نتیجه ای نخواهد داشت وخود ما را نیز ممکن است مغرور کند .
3
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
بدنبال کلام متین و وزین این استاد بزرگوار زید عزٌه حقیرجسارتاََ اضافه میکنم :
ز نَفُسَت بپرس تا به کی فکر دنیا کنی ، همه عمر را صرف خنیا کنی .
دو دستی شکم را مگیر سفت و سخت ، چه تا چشم چرخانده ای بسته عمر تو رخت .

خود از عالم جهل و تن پروری ، گر آری برون میکنی سروری .

بری تحت فرمان همه کائنات . چه باشی ز تهران چه از قائنات .
3
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
الها ادب را ز ما سلب مکن، بیان قشنگ را به بد قلب مکن . سخن گر نباشد لطیف و دقیق ، چه بهتر دهان بسته باشد رفیق.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۶
اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنين(علیه السلام)
3
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
شخص محترمی از کاربران در یکی از وب سایت های خوب از این بنده ی حقیر خواسته بود که راه حل عملی برای رفع مشکلات را بگو . در پاسخ به آن عزیز نوشتم راه حل عملی در امور فردی با جدیت انجام دادن آنچه به آنها مکلٌفیم و وظایفی که بعهده ی ما نهاده شده است، و در امور اجتماعی، تلاش برای حفظ وحدت وانسجام ملٌی، گرفتن دست یکدیگر و راهنمائی کردن، بجای نق زدن و حمله به این و آن و تحقیر دیگران، تشویق و ترغیب هموطنان در کارهای خوبی که انجام میدهند، سعی کنیم از آن معلٌم فداکاری که در یکی از روستاهای مشکین شهر به تدریس برای شاگردانش پرداخته بود درس بگیریم. و اگر بناست عیوب کسی یا کسانی را نیز بگوئیم دوستانه و برادرانه با حسن نیّت وصفا بنویسیم یا بر زبان آوریم، نه زننده و کوبنده که جز نفرت و بیزاری و ایجاد کینه در طرف مقابل نتیجه ای نخواهد داشت و خود ما را نیز ممکن است مغرور کند آخر روش پیامبر اکرم (ص) و ائمٌه ی را نباید مگر پی بگیریم؟. و در یک کلمه ابتدا خودمان را به آداب درست مقیّد کنیم و انتقاد پذیر باشیم که نشان جوانمردی و فضیلت بسیار بزرگی است از نق زدن و بد گوئی به دیگران سودی نمی بریم . زبان بسته دار و مگو حرف پوچ، مبین هیچ یکی را دو تا همچو لوچ . پی کسب عقل و کمالات گیر ، مکن عمر را ضایع و خویش پیر .
مزن دست و پا و مرنجان خود، بیفزا کمالت بهر جا که شد. . کجا گوش کنند عاقلان حرف مفت؟ بکوش تا بگیری خردمند،جفت .
در این سوی اگر هر چه بیشتر روی ، بدست آوری عقل و دین قوی .
3
0