۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۵۲۸۲۰
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد؛

شب قدر نماد غبطه عرش نشینان بر حال خاک نشینان

شب قدر نماد غبطه عرش نشینان بر حال خاک نشینان
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان این که عرش نشینان در شب قدر بر حال خاک نشینان غبطه می‌خورند، اظهار کرد: شب قدر شب ملاقات بندگان با خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت شهادت امام علی(ع) به فضیلت لیالی قدر اشاره کرد و گفت: در عظمت شب قدر همین بس که قرآن کریم آن را همانند هزار ماه توصیف می کند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: اجابت دعا در شب قدر فرآیندی را به وجود می آورد که به واسطه آن تمنا و خواهش بندگان به آسمان سعود کرده و عرش نشینان به حال خاک نشینان غبطه می خورند.

وی با بیان این که شب قدر، شب دعا، نیایش، توسل و شب خواهش از معبود و شب ملاقات بندگان با خدای مهربان است، اظهار کرد: جوانان باید از این سرمایه معنوی در شب قدر بهترین بهره را برند، زیرا لذت و شیرینی مناجات خدا با هیچ معیار مادی قابل مقایسه نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم قرآن بر سر گذاشتن در شب قدر را تجدید میثاق بندگی با خداوند دانست و افزود: قرآن بر سر گذاشتن در شب قدر به معنای الزام به پیروی از آیات الهی است، همچنین با خود یادآور می شویم، جمله به جمله آیات قرآن کریم، کتاب راهنمای بشریت را در زندگی خود پیاده سازیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهری خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی باید در شب قدر برای فرج امام زمان(عج) دست به دعا بردارد و از خداوند بخواهیم تقدیر استکبار و صهیونیست که بزگترین سیئات بر بشریت هستند به محو شدن و فنا، و سرنوشت مستضعفان عالم، احقاق حقوق‌شان گردد./302/1324/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات