۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۵۲۸۲۵
رییس مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد؛

در شب قدر فاصله خود با خدا را کاهش دهیم

در شب قدر فاصله خود با خدا را کاهش دهیم
حجت الاسلام حسین نژاد با بیان این که در شب قدر فاصله خود با خداوند را کاهش دهیم، اظهارکرد: برای کاهش فاصله باید به راحتی با خداوند سخن گفت.

حجت الاسلام سیدعلی اکبر حسینی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت شهادت امام علی(ع)، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را با اهمیت ترین شب، در میان شب های قدر دانست و گفت: در روایات، همچنین سیره حضرت زهرا(س) به شب بیست و سوم ماه رمضان بیشتر اهمیت داده شده است.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در زمینه شب قدر افزود: امام خمینی در زمینه شب قدر می فرماید«قرآن سری است میان حق و ولی الله اعظم، یعنی رسول خدا است، تا این که به صورت کتاب دیده شده و ما از آن استفاده ناقص می کنیم؛ اگر سر نزول ملائکه در دشب قدر را بدانیم بسیاری از مشکلات آسان می شود».

وی خاطرنشان کرد: امشب معادل هزار ماه و حضرت زهرا(س) از معانی شب قدر است، چنانچه از ائمه معصوم(ع) نقل شده« شما به ما متوسل می شوید و ما به مادرمان حضرت زهرا(س)» که نشان می دهد اگر فردی امشب به حضرت زهرا(س) متوسل شود شب قدر را بیشتر درک خواهد کرد.

حجت الاسلام حسین نژاد با تأکید بر این که بشریت از فرصت شب قدر به درستی استفاده کند، اظهار کرد: خداوند توبه جوانان را به دلیل این که گناه کمتری انجام داده اند به صورت قطعی خواهد پذیرفت؛ البته نباید از روز قدر نیز غافل ماند زیرا گفته می شود شب قدر تا عصر روز بعد ادامه دارد، گرچه به دلیل استفاده از واژه شب در قرآن کریم، شب قدر ارزش بیشتری دارد.

وی با تصریح بر این که برای ما سخن گفتن با خداوند به راحتی سخن گفتن با ائمه(ع) نیست، اظهار کرد: متأسفانه ما نمی توانیم آن گونه که با امام رضا(ع) یا امام حسین(ع) صحبت می گوییم با خداوند سخن گوییم زیرا میان ما و خداوند فاصله وجود دارد درنتیجه در نمازها نیز خسته می شویم.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: در شب قدر غیر از خواندن دعا باید خداوند نیز سخن گفت و با تمام وجود از خداوند درخواست کرد و فاصله ای میان خود و خداوند نبینیم، به ویژه جوانان که بستر تغییر پذیری آنها بیش از افراد مسن است./302/1324/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات