۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۵۲۸۲۶
حجت الاسلام علی نژاد مطرح کرد؛

فراهم سازی فرصت اشتغال برای هزار و ۲۰۰ خوزستانی به همت آستان قدس رضوی

فراهم سازی فرصت اشتغال برای هزار و ۲۰۰ خوزستانی به همت آستان قدس رضوی
حجت الاسلام علی نژاد با اشاره به فعالیت‌های آستان قدس رضوی در خوزستان، گفت: آستان برای هزار و ۲۰۰ نفر در استان، فرصت اشتغال ایجاد کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام جلیل علی نژاد، مسؤول دفتر آستان قدس رضوی در خوزستان، پیش از ظهر امروز، در آیین توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی آستان به نیازمندان استان خوزستان، با بیان اینکه حدود ده هزار خادم یار در استان ثبت نام کردند، اظهار داشت: پنج هزار و ۹۰۰ نفر، از دو سال پیش خادم یاری را آغاز کردند ضمن اینکه ۱۰۸ کانون محله‌ای در این مدت راه اندازی شده است.

مسؤول دفتر آستان قدس رضوی در خوزستان با بیان اینکه کانون‌های محله‌ای در نتیجه ارتباط با بدنه مردم به فعالیت‌های فرهنگی و امدادی می‌پردازند، خاطرنشان کرد: ۲۱ کانون در شهرستان اهواز فعال هستند و نزدیک به ۱۱ هزار نفر از ۴۰ سال به بالا در استان، به عنوان زائر اولی راهی مشهد مقدس شدند.

حجت الاسلام علی نژاد با بیان اینکه زائران به مدت سه روز مهمان امام هشتم بودند، ادامه داد: در زمینه خدمت رسانی به محرومان بیش از ۱۵ هزار سبد کالا طی دو سال توزیع شده است، همچنین نزدیک به ۲۵۰ جهیزیه به زوج‌های کم بضاعت تقدیم شد.

وی به تقدیم لوازم التحریر به بیش از ۲۰ هزار و ۸۰۰ دانش آموز اشاره کرد و گفت: ۷۰۰ نفر از استان برای اخذ تسهیلات به آستان معرفی شدند، معاینه و درمان رایگان و اعزام تیم‌های رایگان پزشکی به مناطق کم برخوردار تاکنون صورت گرفته است.

مسؤول دفتر آستان قدس رضوی در خوزستان با اشاره به اینکه تیم‌های پزشکی آستان به همراه داروی رایگان به مدت ده روز در میان ساکنان دهستان الله اکبر شهرستان سوسنگرد حضور پیدا کردند، افزود: سال گذشته در اروندکنار برای صد نفر خدمات دندانپزشکی ارائه شد، گروه‌های جهادی آستان، ۵۰ مسجد و مدرسه را در این مدت بهسازی کردند.

حجت الاسلام علی نژاد با اشاره به خدمات آستان در سیل سال گذشته خاطرنشان کرد: بیش از هزار رأس گوسفند قربانی در میان مواکب و اماکن توزیع غذا، پخش شد و نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌های دارویی در آن زمان اهدا گردید.

وی با بیان اینکه در زمینه آبگرفتگی شهر اهواز ۳۰۰ میلیون تومان برای کرایه ماشین‌های مکنده آب از سوی آستان هزینه شد، تصریح کرد: در بحث تعمیر و بازسازی مساجد مناطق سیل زده، ۸ مسجد بازسازی شدند، همچنین قرار بر آن شد که امکان اشتغال هزارو ۲۰۰ نفر (از شادگان و شعیبیه) از سوی آستان فراهم شود که بنا بود در اواخر شهریورماه وضعیت کاری این تعداد به سرانجام برسد.

مسؤول دفتر آستان قدس رضوی در خوزستان با اشاره به اینکه کرونا وضعیت اشتغال هزارو ۲۰۰ نفر مذکور را به تأخیر انداخت، اظهار داشت: در خردادماه ۱۲۰ نفر معرفی می‌شوند و چرخه اشتغالزایی آن‌ها با همکاری سپاه و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه شناسایی شد.

حجت الاسلام علی نژاد با بیان اینکه نزدیک به ۹۰ مسجد مناطق محروم تابستان سال گذشته در زمینه اردو‌های فرهنگی اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان با همکاری شهرداری و شورای شهر اهواز دریافت کردند، گفت: آموزش قرآن مخصوص ۵ ساله‌ها با عنوان مهدالرضا از سوی آستان اجرایی شده که نزدیک به ۸۰۰ نفر در استان تا پیش از شیوع کرونا، آموزش داده شدند.

وی اهدای هزار و ۲۰۰ جلد قرآن کریم، طرح مبلغان قطار اهواز به مشهدمقدس، بیش از ۳۰۰ برنامه توسط ۱۲۰ تشکل مردمی در سراسر استان، عیادت از بیماران و سالمندان، دیدار با زندانی‌ها و خانواده‌های شهدا را دیگر برنامه‌های صورت گرفته آستان در خوزستان بیان کرد./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات