۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۵۲۸۳۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

آمار فوتی‌های مبتلا به کرونا در لرستان به ۱۴۵ نفر رسید

آمار فوتی‌های مبتلا به کرونا در لرستان به ۱۴۵ نفر رسید
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ۹۰ نفر به آمار مبتلایان به کرونا اضافه شده است، گفت: ۱۴۵ نفر به علت ابتلا به کرونا جان باختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، محمدرضا نیکبخت، رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه در استان شاهد روند صعودی بیماری کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه مردم نباید از بیماری کرونا غافل شوند، افزود: به علت انجام تست های تشخیص بیماری در افراد کم علامت، بیماران با سرعت شناسایی می شوند و این مهم سبب کاهش مرگ و میرها شده است.

نیکبخت بر ضرورت توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و گفت: بیماران دیابتی، قلبی، کلیوی، سرطانی، ضعف ایمنی و مادران باردار از گروه های پرخطر ابتلا به کرونا هستند واین افراد باید در مقابله با ویروس کرونا حساسیت بیشتری داشته باشند و به طرح فاصله گذاری اجتماعی توجه شود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته از ۷۲۰ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های مرجع استان، ۹۰ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در لرستان اضافه شده است، افزود: یک نفر به علت بیماری کرونا جان باخته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: آمار فوتی ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در لرستان به ۱۴۵ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۶ هزار و ۴۲۶ نمونه از بیماران مشکوک به کرونا در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است، خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار و ۵۳ نمونه پاسخ داده شده که از این عدد ۳ هزار و ۲۵ مورد مثبت و ۱۱ هزار و ۲۵۱ نمونه منفی اعلام شده است.

نیکبخت بیان داشت: تاکنون تعداد ۲ هزار و ۸۲۶ نفر که در لرستان مبتلا به کرونا بوده‌ که پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته‌اند.

وی اظهار داشت:  تعداد ۵۴ نفر مبتلا به بیماری کرونا هم اکنون در مراکز درمانی استان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند./9451/پ203/ق

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات