۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۵۲۸۱۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد؛

رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم شب قدر در خراسان شمالی

رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم شب قدر در خراسان شمالی
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: با توجه به مصوبات، رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط خاص کرونایی، برای برگزاری مراسم شب قدر بر همه لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی برگزاری مراسم شب قدر، اظهار داشت: هرساله جمع کثیری از مؤمنان برای احیای شب‌های قدر در اماکن مذهبی حضور می‌یابند و از درگاه الهی طلب عفو و بخشش می‌کنند؛ اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، اجرای این مراسم معنوی با محدودیت‌هایی برگزار شد که باعث شد جمعی از هم‌وطنان از حضور در این مراسم محروم شدند.

وی با اشاره به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در اجرای مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مساجد استان خراسان شمالی، افزود: قبل از برگزاری مراسم احیای شب نوزدهم جلسات متعددی با ائمه جماعات و هیئت‌امنای مساجد و با حضور مسؤولان استانی به‌ویژه معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیرکل علوم پزشکی برگزار و بندهای مختلف پروتکل بهداشتی برای ایشان تبیین شد.

حجت الاسلام خادمی گفت: حفظ سلامت از آموزه های دین اسلام است، بر این اساس رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط خاص کرونایی، برای برگزاری مراسم شب قدر بر همه لازم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: قبل از اجرای مراسم احیای شب نوزدهم تأکید شد؛ صحن شبستان و سرویس‌های بهداشتی مساجد قبل و در حین برگزاری مراسم ضدعفونی شده و مردم با ماسک و دستکش و رعایت فاصله اجتماعی در مساجد و اماکن مذهبی حضور یابند که این امر با جدیت مورد نظارت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: از هیئت‌امنای مساجد خواسته شد نسبت به رعایت تهویه مناسب شبستان همت داشته و از هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات به‌طورجدی اجتناب کنند.

حجت‌الاسلام خادمی تأکید کرد: شرط ورود مؤمنان به مساجد در شب‌های قدر داشتن ماسک و دستکش و استفاده از سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح و چادرنماز شخصی (مخصوص بانوان) است که به حمدالله در اولین شب قدر این موضوع مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: بااطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده از طریق رسانه استانی و فضای مجازی از حضور بیماران خاص و بیماری‌های زمینه‌ای با خطر بالا و هم‌چنین کودکان و سالمندان در مراسم جلوگیری شد.

وی در پایان گفت: درک و فهم بالای افراد جامعه ما در مواجهه با مسائل مختلف، برگرفته از فرهنگی دینی آن‌هاست که این امر باعث شد ما در اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم معنوی شب قدر با مشکلی مواجه نشویم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات