۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۵۲۴۲۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

بازگشایی مساجد خراسان شمالی برای میزبانی از شب‌زنده‌داران قدر

بازگشایی مساجد خراسان شمالی برای میزبانی از شب‌زنده‌داران قدر
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مساجد استان برای برگزاری مراسم شب های قدر با رعایت موارد و پروتکل‌های بهداشتی باز خواهند بود.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از بازگشایی مساجد استان برای برگزاری مراسم شبهی قدر خبر داد و افزود: روحانیون و ائمه جماعات مساجد با همراهی و همکاری هیئت‌امنا و پایگاه‌های بسیج مساجد نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات شب قدر را به عهده دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ضمن اعلام بازگشایی مساجد استان در شب های قدر، اظهار داشت: مؤمنان برای شرکت در مراسم شب‌های قدر، باید با ماسک بهداشتی و دستکش و ملزوماتی نظیر مهر، سجاده، قرآن و مفاتیح و ... در مساجد حضور یابند.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: طبق هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده مساجد قبل و حین حضور مراجعان ضدعفونی خواهد شد.

وی تأکید کرد: حضور افراد مسن، کودکان و افرادی که دچار بیماری‌های پرخطر هستند در مساجدی که مراسمات شب های قدر را برگزار می‌کنند، ممنوع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی از همه مؤمنان و روزه‌داران خواست برای حفظ سلامتی جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه هنگام حضور در این مراسمات دقت نظر لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: بیش از دو ماه است که به سبب شیوع بیماری کرونا مراکز معنوی اجتماعی مسلمانان در اکثر کشورهای اسلامی و در کشور عزیزمان ایران به توصیه مسؤولان اجرایی و بهداشتی کشور، به روی مؤمنان و مشتاقان بسته شده است.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: مردم نیز از باب وظیفه قانونی و شرعی محرومیت از عبادت در مساجد و زیارت مشاهد را تحمل کردند؛ ولی برای بازگشایی این اماکن مقدس لحظه‌شماری می‌کنند و با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و به‌ویژه شبهی قدر انتظار آنان بیشتر شده و مسؤولان امر نیز در پی راه‌حلی برای این مشکل نسبت به بازگشایی مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موافقت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ضمن اینکه باید از نقش‌آفرینی مساجد در رفع این بحران قدردانی ویژه داشته باشیم؛ به‌طوری‌که سنگر شدن مساجد در تأمین نیازهای ضروری مردم، ضدعفونی اماکن و معابر عمومی، رسیدگی مؤمنانه به اقشار آسیب‌پذیر و معاضدت مراکز درمانی و بهداشتی از افتخارآمیزترین خاطرات شد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات