۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۵۲۴۳۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

فضای همدلی و مواسات باید در طول سال تداوم داشته باشد

فضای همدلی و مواسات باید در طول سال تداوم داشته باشد
امام‌جمعه بجنورد با اشاره به افزایش استغفار و مواسات به‌واسطه کرونا، گفت: باید این فضای همدلی و تعاون از رهگذر رزمایش مواسات و جریان‌سازی در طول سال تداوم یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در جمع مسؤولان استانی، با اشاره به نحوه مقابله و مواجهه مردم ایران با کرونا و درخشش آنها در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، اظهار کرد: مؤلفه‌های این منطق متعالی در مصائب و بحران‌ها بر اصول و آموزه‌های دینی استوار است.

وی صبر و شکیبایی و تلاش و مجاهدت همراه با روح امید و توکل به خدا به‌گونه‌ای که نه تلاش جای توکل را می‌گیرد و نه توکل جای تلاش را ازجمله این مؤلفه‌ها دانست و گفت: استغفار و بازگشت صادقانه به خدا و مواسات و نیکوکاری اجتماعی از دیگر مؤلفه‌های این منطق است که باید این فضای همدلی و تعاون از رهگذر رزمایش مواسات و جریان‌سازی در طول سال تداوم یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ضرورت شکر به درگاه الهی، افزود: باید برای اینکه ملت ایران از این آزمون سربلند بیرون آمد و همچنین برای موهبت‌ها و الطاف خفیه‌ای که در لفافه این حادثه مستتر بوده و هست خدا را شکر کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین باید برای توجه جهان به معنویت به طوری که در برخی کشورهای غیر اسلامی بعد از پانصد سال از مساجد و حتی یک کلیسا اذان پخش شد و بعضی سران کشورهای غیر اسلامی، مردم خود را به دعا دعوت کردند، شکر کنیم. برای اینکه این بحران، سر انسان‌های دنیا را رو به آسمان بلند کرد و مردم دنیا فهمیدند که بعد از مدت‌های مدید قهر با خدا باید با او آشتی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید برای اینکه خدای متعال با این قدرت‌نمایی بسیار کوچک، به بشر تفضل کرد و ضعف فراعنه آمریکایی و اروپایی که ندای «أنا ربکم الاعلی» داشته و دارند را آشکار کرد شکر کنیم؛ به طوری که دیدیم این بهشت‌های دروغین، در بدترین شرایط قرار گرفتند و حتی آمار تلفاتشان از همه‌جای دنیا بیشتر است و شکر برای اینکه در تاریخ بشر کمتر دوره‌ای اتفاق افتاده باشد که جامعه بشری به قدر امروز احساس نیاز به منجی داشته باشد.

وی افزود: ارتقای سطح معنوی و معرفت دینی جامعه و آشنایی و انس بیشتر مردم با ادعیه و توسلاتی مثل دعای هفتم صحیفه سجادیه و... از دیگر مسائلی بود که در ایام کرونا روی داد و امید می‌رود این نکته را قدر بدانیم و با برنامه‌ریزی‌های فرهنگی صحیح و مناسب این روند رو به رشد را ادامه دهیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات