۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۶۵۲۸۸۷
حجت الاسلام اسلامی تبار:

همنشینی با اهل باطل سبب سقوط انسان می شود

همنشینی با اهل باطل سبب سقوط انسان می شود
امام جمعه موقت کاشان یکی از مهمترین عوامل سقوط انسان را همنشینی با اهل باطل دانست و گفت: خداوند، چون خیر بنده خود را می‌خواهد او را از همنشینی با اهل باطل باز می‌دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبارشنبه شب در مراسم احیا شب بیست سوم ماه رمضان که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد گفت: در لیلالی قدر از خداوند می‌خواهیم آنچه خیر دنیا و آخرت است برای ما مقدر کند.

وی با بیان اینکه آنچه که ما را در دنیا و آخرت در مسیر کمال قرار دهد خیر است، افزود: خداوند برای اینکه برای بنده خود خیر مقدر کند کاری می‌کند که اعمال صالح خود را فراموش و اعمال غیر صالح را مقابل چشم مشاهده کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: فراموش کردن اعمال صالح و فراموش نکردن اعمال غیر صالح، عامل سعادت و کمال انسان است چرا که فراموش نکردن گناهان زمینه را برای توبه باز می‌کند، اما فراموش کردن خوبی‌ها سبب خواهد شد انسان دچار غرور نشود.

امام جمعه موقت کاشان یکی از مهمترین عوامل سقوط انسان را همنشینی با اهل باطل دانست و اظهار داشت: خداوند، چون خیر بنده خود را می‌خواهد او را از همنشینی با اهل باطل باز می‌دارد.

وی افزود: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، خداوند وقتی خیر بنده خود را می‌خواهد به او توفیق می‌دهد تا سرمایه عمر خود را که فرصتی تکرار نشدنی است در راه احسن العمل استفاده کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: فلسفه خلقت، بررسی کیفیت اعمال انسان است و خداوند به انسان مهلت تکرار نشدنی زندگی را داده است تا از این فرصت در راه انجام احسن الاعمال استفاده کند.

وی افزود: احسن الاعمال تجارت پرسودی است که انسان در دوران حیات خود برای اطاعت از خدا استفاده کند، چرا که هر نفس انسان یک گام به سوی مرگ است.

امام جمعه موقت کاشان افزود: انسان باید توفیق این را داشته باشد تا از مهلت زندگی که خداوند به او داده است در راه احسن الاعمال و اطاعت از خدا استقاده کند تا هنگام مرگ با تجارت پرسودی راهی دنیای آخرت شود. 

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند برای اینکه خیر بنده خودش را می‌خواهد به او توفیق قناعت می‌دهد و انسان قانع نیز آنچه خداوند برای او روزی قرار داده است قانع است و در آسایش و آرامش است./۱۳۰۷/پ210/ق
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
برای تحلیل درست یک پدیده‌ی سیاسی، باید روش و منطق درستی داشت.
0
0