۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۶۵۲۷۹۰
امام جمعه موقت کاشان:

شناخت نعمت‌های الهی رابطه انسان و خدا را محکم می‌کند

شناخت نعمت‌های الهی رابطه انسان و خدا را محکم می‌کند
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: بعد از معرفت به خدا مهمترین چیزی که ارتباط بین انسان و خداوند را تحکیم خواهد بخشید شناخت نعمت‌های الهی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در شام شهادت امیرمومنان (ع) که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد به راه‌های رسیدن به سعادت اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید، مهمترین علوم برای مردم علم توحید و خداپرستی و خدا شناسی و ارتباط با خدا است.

وی افزود: نخستین چیزی که انسان باید به آن معرفت داشته باشد معرفت به خداوند است و معرفت به اینکه این عالم خالقی دارد و دومین علمی که انسان به آن نیاز دارد علم به نعمت‌های خداوند و شناخت از نعمت‌های خداوند است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: بعد از شناخت خداوند، نعمت‌های خداوند و وظیفه شناسی در مرحله چهارم گناه شناسی و پرهیز از محرمات است، چرا که گناه سبب خارج شدن انسان از دین می‌شود.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه انسان قبل از هر چیزی نیاز به علم دین دارد، اظهار داشت: تمامی علوم برای انسان مفید است و انسان به آن نیاز دارد، اما تمامی امور باید تحت لوای توحید و خداوند باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه بالاترین علوم اگر در کنترل مدیریت دین نباشد تبدیل به ابزاری برای نابودی انسان خواهد شد، گفت: با وجود تمامی پیشرفت‌های علمی انسان در تمامی حوزه ها، اگر این پیشرفت‌ها تحت علوم دینی نباشد تبدیل به بمب اتم و سلاح شیمیایی و ویروس کرونا و نابودی انسان خواهد شد.

وی از علم دین و توحید و بندگی و خداپرستی به عنوان مهمترین علوم نام برد و افزود: انسان دین دار در هر پست و مقام و جایگاهی که باشد در ردیف بهترین‌های بندگان خدا است.

امام جمعه موقت کاشان ترتیب خداشناسی، نعمت‌های خدا، وظیفه شناسی و گناه شناسی از سوی امام صادق (ع) در روایت را یادآور شد و گفت: بعد از معرفت به خدا مهمترین چیزی که ارتباط بین انسان و خداوند را تحکیم خواهد بخشید شناخت نعمت‌های خداوند است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با تأکید مکرر خداوند بر یاد نعمت خداوند در قرآن، افزود: خداوند در قرآن مکرر به بنی اسرائیل می‌فرماید، یاد نعمت‌های من باشید چرا که نعمت شناسی و یاد نعمت‌های خداوند و توجه به نعمت‌های خداوند سبب محکم شدن رابطه با خدا و تقویت حس شکرگزاری در انسان است.

وی با اشاره به این فرمایش امام صادق (ع) که می‌فرماید، مهمترین علم برای مردم علم دین است، گفت: نخستین دستاورد رابطه با خدا و تقویت حس شکرگزاری در انسان، توفیق انجام واجبات و پرهیز از محرمات است.

امام جمعه موقت کاشان بر لزوم دین شناسی تأکید کرد و با اشاره به اینکه انسان در شناخت دین نباید کوتاهی کند، اظهار داشت: نخستین وظیفه ما در رابطه با دین، شناخت دین است و انسان نسبت به دین خود باید حساس باشد.  

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امام صادق می‌فرماید، خدا شناسی، نعمت شناسی، وظیفه شناسی و گناه شناسی از مهمترین علومی است که مردم به آن نیاز دارند./۱۳۰۷/ پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۸
اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنين(علیه السلام)
0
0