۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۵۲۹۰۵
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

گسترش مطالعه به توسعه جامعه پایدار کمک می‌کند

گسترش مطالعه به توسعه جامعه پایدار کمک می‌کند
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: جامعه‌ای که به علم‌، دانش و کتاب توجه دارد در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره رشد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در دیداری که مدیرکل و جمعی از کارکنان کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با وی داشتند با اشاره به نقش کتابخانه‌ها در ترویج و نشر فرهنگ مطالعه، اظهار داشت: کتابخانه‌ها از نهادهایی هستند که از طریق کمک به رهایی انسان از جهل، فرهنگ جامعه را ارتقاء می‌دهند.

وی با بیان اینکه ادبیات رفتاری و زندگی افراد در جامعه اهل کتاب و دارای سرانه مطالعه بالا، متفاوت از دیگر جوامع است، افزود: رفتار افراد یک جامعه نشان‌دهنده سطح مطالعه در آن جامعه است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: جامعه‌ای که به علم‌، دانش و کتاب توجه دارد در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره رشد کرده و به سوی شکوفایی گام برمی‌دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با تاکید بر اینکه مطالعه باید با روش‌های اصولی مد نظر قرار گیرد، عنوان کرد: در این راستا، باید اتاق فکری تشکیل و برای تدوین روش‌های اصولی و علمی مطالعه برنامه‌ریزی شود.

وی ابراز کرد: باید کتابداری و مطالعه کتاب در منازل، ادارات و همچنین مکان‌های پرجمعیت مورد توجه قرار گرفته و فضای مطالعه در جامعه حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید فرهنگ مطالعه در جامعه شکل بگیرد تا جامعه در ابعاد مختلف رشد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خطاب به کارکنان کتابخانه‌های استان عنوان کرد: کار شما در ارتقاء فرهنگی، اجتماعی و علمی جامعه بسیار اثرگذار است./1350/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
اخیرا رهبر معظم انقلاب در مساله کرونا نکته ای را مطرح و فرمودند ما ضمن این که لازم می بینیم به همه پروتکل های بهداشتی عمل شود، ولی بررسی ها توسط کسانی صورت گیرد که توجه به اهمیت دعا و نقش دعا و معنویت در زندگی انسان ها دارند.
0
0