۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۵۲۹۰۸
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

استغفار زنگار قلب را از بین می‌برد

استغفار زنگار قلب را از بین می‌برد
استاد حوزه علمیه بابیان اینکه استغفار تکبر را در وجود انسان نابود می‌کند، گفت: استغفار زنگار قلب را از بین می‌برد و آن را جلا می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، سحرگاه امروز به مناسبت بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مراسم احیای لیالی قدر آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام علی(ع) فرمودند: مردم، خداوند پیامبر اکرم(ص) و استغفار را دو وسیله امنیت برای شما قرارداد.

وی با استناد به روایات، ادامه داد: در روایات آمده خودتان را با استغفار معطر کنید و هنگامی‌که نزد یکدیگر جمع می‌شوید با استغفار از هم جدا شوید؛ یکی از وظایف ملائکه عرش الهی طلب استغفار برای انسان‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه استغفار کبر را از بین می‌برد، عنوان کرد: بیشترین دعا در قرآن کریم طلب مغفرت است؛ تکبر بدترین صفتی است که با استغفار رفع می‌شود.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه استغفار زنگار قلب را از بین می‌برد و آن را جلا می‌دهد، اظهار داشت: انسان به‌واسطه ذکر استغفار و قرائت سوره قدر می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند، طبق صریح روایات؛ استغفار رزق و روزی انسان را وسعت می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام بن‌بست وجود ندارد، عنوان کرد: اگر کسی در دوران عمر خود مرتکب خطا و اشتباه شود می‌تواند با توبه آن اشتباهات را جبران کرده و در مسیر حق قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی یأس از رحمت الهی را بدترین گناه دانست و گفت: استغفار بلا را رفع می‌کند، با توجه به شرایط کنونی و ضرورت رهایی از این بلیه جهانی توجه به استغفار در سحر لازم و ضروری است.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگر با اشاره به اینکه سه چیز حساب‌رسی قیامت را آسان می‌کند، عنوان کرد: روایت است اگر کسی تو را محروم کرد محرومش نکن، بخشش داشته باش و صله‌رحم را به‌جای آور؛ حسابرسی انسان خوش‌خلق در قیامت بسیار آسان خواهد بود./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات