۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۵۲۹۲۹
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی تشریح کرد؛

هدف از روزه داری بر اساس آیات قرآن

هدف از روزه داری بر اساس آیات قرآن
استاد حوزه علمیه اهواز گفت: طبق آیه ۱۸۳ سوره بقره هدف از روزه داری همان باتقوا شدن افراد و در نظر گرفتن بیشتر خداوند در زندگی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، استاد عالی حوزه علمیه اهواز، صبح امروز در سلسله مباحث یار اظهار داشت: اگر روزه ما را به هدف و مقصود از ماه رمضان رسانده باشد قطعا به هدف از روزه داری خواهیم رسید و در غیر این صورت باید تأسف خورد.

استاد عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه باید خداوند را ناظر در زندگی بدانیم، عنوان داشت: طبق آیه ۱۸۳ سوره بقره هدف از روزه داری همان باتقوا شدن افراد و در نظر گرفتن بیشتر خداوند در زندگی است.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) گفت: دارای قلب منیر بودن و احساس خوف و خشیت الهی از خصایص بندگان اواب است و در آیه ۳۰ سوره ص، حضرت داوود (ع) بنده‌ای اواب معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند سبحان بندگان اواب را بسیار دوست دارد، بیان داشت: هر ذکر، دعا و تلاوتی که در ماه رمضان انجام و با خداوند متعال ارتباط برقرار شود، گویای آن است که از بندگان اواب (رجوع کننده) به سوی باری تعالی هستیم./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات