۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۶۵۳۰۸۵
رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه مطرح کرد؛

فضیلت های حضرت علی و ضرورت الگو گرفتن از سیره علوی در زندگی

فضیلت های حضرت علی و ضرورت الگو گرفتن از سیره علوی در زندگی
حجت الاسلام تقوی با اشاره به فضیلت های امیرالمومین(ع)، گفت: ما باید در حد توان خصوصیات این حضرت را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه (ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به فضیلت های حضرت علی(ع) اشاره  و بر الگو قرار دادن سیره ایشان در زندگی تأکید کرد.

وی اظهار کرد: حضرت علی(ع) دارای چنان فضیلتی است که خداوند و رسول خدا (ص) مدح ایشان را می گویند و زبان از بیان فضیلت های ایشان قاصر است اما در حد توان باید خصوصیات ایشان را بیان کنیم، این حضرت حتی به اندازه مژه زدن از یاد خدا غافل نشده است.

حجت الاسلام تقوی بیان داشت: ما در زندگی نمی توانیم مانند حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) باشیم اما می توانیم خصوصیات ایشان را در حد توان در زندگی خود سرلوحه قرار دهیم از جمله این که حضرت در تمام عمر خود حتی یک دروغ نگفت و نه تنها غیبت نکرد بلکه حتی غیبت نیز گوش نکردند.

رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه (ع) افزود: ما نیز سعی کنیم در زندگی خود دروغ نگوییم و غیبت نکنیم، یکی از چالش های اجتماعی شنیدن غیبت است که نتیجه غیبت زیرآب زنی، نان بریدن و دیگران را برکنار کردن و خود جای او نشستن است، با گفتن غیبت یک گناه و با شنیدن آن چندین گناه و خطا در پرونده اعمال ما ثبت می شود بنابراین امیرالمومنین(ع) را سرلوحه خود قرار داده و از غیبت کردن و غیبت شنیدن حذر کنیم.

وی بیان داشت: حضرت علی(ع) به یتیمان و مسکینان و درماندگان در حد توان خود کمک می کردند، ما هم از نعمت های خدا در حد توان خود هرچند با یک سلام و لبخند به دیگران کمک کنیم همچنین حضرت چنان به دشمنان خود محبت کرده که دشمن را به دوست تبدیل می کردند، ما نیز از مومن مسلمان، خانواده و همسایه خود که کدورتی بین ما است، عذرخواهی کنیم.

حجت الاسلام تقوی به عبادت حضرت علی (ع) اشاره و ابراز کرد: امیرالمومنین(ع) هر شب نماز شب می خواندند ما نیز دعا بخوانیم، بعد از نماز برای دیگران دعا کنیم و با انجام کارهایی که حضرت انجام می دادند و الگو قرار دادن سیره ایشان در زندگی خود مانند ایشان شویم./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات