۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۶۵۳۱۱۵
در نشستی علمی صورت گرفت؛

بررسی عملکرد حوزه علمیه در مقابله با صهیونیسم

بررسی عملکرد حوزه علمیه در مقابله با صهیونیسم
در نشستی علمی با حضور اساتید برجسته حوزوی عملکرد حوزه علمیه در مقابله با صهیونیسم بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست عملکرد حوزه علمیه در مقابله با صهیونیسم به همت مؤسسه بررسی های راهبردی بعثت با حضور اساتید برجسته حوزوی عصر امروز در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

در این نشست علمی، حجج اسلام والمسلمین لطفی نیاسری، عباسی رییس جامعه المصطفی، مهدی طائب رییس قرارگاه عمار، سلیمانی اردهالی استاد درس خارج حوزه علمیه و زمانی معاونت سیاسی اجتماعی حوزه علمیه حضور داشتند.

در آغاز این نشست حجت الاسلام محسن محمدی دبیر نشست با اشاره به جریان ها و گروه های مخالف با صهیونیسم اظهار کرد: جریان های مختلفی اعم از اسلامی و غیر اسلامی در مقابله با رژیم صهیونیستی و دفاع از فلسطین فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: ملی گراها همچنین روشنفکران از جمله گروه های اسلامی مخالف اسرائیل هستند که تجربه جهان اسلام نشان داده نتیجه آنها سازش و حذف فلسطین است؛ گروه دیگر اسلامی، جریان علما و حوزه های علمیه است که از آغاز تشکیل اسرائیل، اقدمات و واکنشن های جدی در مقابل آن داشته اند و تا امروز نیز ادامه دارد.

حجت الاسلام محمدی حوزه علمیه را نقطه عطف جریان های ضد اسرائیلی دانست و گفت: حوزه علمیه مبارازت ضد اسرائیلی را به گفتمان تبدیل کرد یعنی این مبارزه از فضای نخبگانی به فضای اجتماعی رسید؛ روز قدس شاهکار امام خمینی(ره) است که فلسطین را هم در سطح امت اسلامی و هم فراتر از نخبگان سیاسی مطرح کرد و انقلاب امام(ره) فقط ضد شاه نبود بلکه کاملا گرایش ضد اسرائیلی داشت به گونه ای که در کتاب ولایت فقیه بحث مبارزه با یهود را پررنگ مطرح می کنند.

وی ادامه داد: پس از امام خمینی(ره) رهبر معظم انقلاب مبارزات را فراتر از پروتوکول های سیاسی مطرح کردند؛ بخشی از تأکید رهبر معظم انقلاب در زمینه انقلابی ماندن حوزه علمیه و دشمن شناسی است که در دشمن شناسی نیز تأکید ایشان بر شناخت رژیم صهیونیستی است.

دبیر نشست عملکرد حوزه علمیه در مقابله با صهیونیسم با تأکید بر این که حوزه علمیه باید پرچم ضد اسرائیلی را به دست گیرد، اظهار کرد: گروه های دیگر قدرتی همانند حوزه علمیه برای ایجاد گفتمان مقابله با اسرائیل را ندارند از سوی دیگر نباید فراموش کرد حوزه علمیه فقط پایگاه معنوی نیست بلکه یک پایگاه تبلیغی است که باید گفتمان را به جامعه منتقل سازد./1324/پ202/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
بزودی قدس بدست جوانان مسلمان آزاد و رژیم ظالم صهیونیستی ازبین خواهد رفت.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
اگر مسلمان‌ها یکدیگر را رها کرده و با رژیم صهیونیستی آشتی کنند، به نتیجه نمی رسیم چون پیروزی مقاومت مشروط به همیاری همه مسلمان و ادامه دادن راه جهاد است
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
گرامیداشت روز قدس بخشی از جنگ روانی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و تأکید بر عدم مشروعیت آن است و با یادآوردی بحران موجودیت این رژیم باعث نگرانی هر ساله آن می‌شود.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
گرامیداشت روز قدس در تمام جهان باعث شد مسأله فلسطین به مسأله‌ای جهانی تبدیل شودو مرزهای جغرافیایی فلسطین را پشت سر بگذارد. این باعث شد رژیم اسرائیل نقاط قدرتی را که دائما در نزاع بر آن تکیه داشته و بر پایه سیاست تجزیه، فتنه‌انگیزی و تشدید فرقه‌ای گرایی بود، از دست بدهد. در پی این موضوع بسیاری از سازمان‌های بشردوستانه غربی با مسأله فلسطنی اعلام همبستگی کردند
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
۷۱ سال است که اسرائیل غاصب خانه و کاشانه و سرزمین ملتی مظلوم و بی‌دفاع را اشغال کرده و با گذشت این سال‌ها آزادسازی قدس شریف و فلسطین عزیز به آرمان‌ها و اهداف ملت‌های مسلمانان تبدیل است.

به فرموده امام خمینی(ره) فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و به همین دلیل هم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی قدس نامیدند و مسلمانان و آزادی‌خواهان در سراسر جهان در این روز آزادی قدس را فریاد می‌زنند

اگر ملت‌های جهان چند ماه است با کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنند ملت بی‌دفاع فلسطین ۷۱ سال است که با دستانی خالی مقابل اسرائیل غاصب ایستاده‌اند تا به یاری خداوند با از بین رفتن این رژیم، روزی به سرزمینشان برگردند
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
جشن آزادی قدس ای کاش که برپا شود

جشن ما با دیدن صاحب زمان زیبا شود

ظلم فردا رخت خواهد بست از دنیای ما

دولت عدل الهی جای آن برپا شود

یا الهی دور کن غم از دل این مومنان

روز فتح قدس باشد یارمان مولا شود

پرچم عباس را بر شانه خود می‌بریم

مسجد بیت المقدس باز سهم ما شود

صبح و شبها بر لب ما این دعا هست ای خدا

دستگیر ما غریبان حضرت زهرا شود
0
0