۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۵۳۱۳۵
روایت جنایت (۴)

چرا برای مسئله دشمن‌شناسی وقت نداریم

چرا برای مسئله دشمن‌شناسی وقت نداریم
لُبّ جنگ نرم دشمن است که ایجاد تردید کنند. اگر کسی هم در مجموعه‌ کشور، داخل کشور همین کار دشمن را انجام می‌دهد، طبعاً باید در مقابل او ایستاد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دشمن از کلیدواژه‌هایی است که رهبر معظم انقلاب در بیانات مختلف به آن پرداخته‌اند و به بهانه‌های گوناگون سعی کرده‌اند تا جامعه، به خصوص نسل جوان نسبت به دشمن‌شناسی حسایت داشته باشد و خطر نفوذ دشمن را درک کند.  

نفوذ فرهنگی، شبیخون فرهنگی و واژه‌هایی از این دست از نکاتی است که رهبر معظم انقلاب بارها خطر آن را گوشزد کرده‌اند. بدیهی است که  طریق درست برخورد و مقابله با این جریانات، در درجه اول، دشمن شناسی است. متاسفانه برخی بوده و هستند که یا از روی ساده انگاری و یا از روی غرض ورزی، به نوعی اصل وجود دشمن را منکر می‌شوند که این هم از عجایب روزگار است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری که اخیرا با دانشجویان داشتند فرمودند:

«بعضی‌ها هستند همه‌ سعی‌شان این است که در مبانی انقلاب ایجاد تردید کنند و نشانه‌های پیشرفت کشور را انکار کنند؛ با اینها با قوّت و با صراحت حرف بزنید، یعنی مرزتان را با اینها مشخّص کنید. من هیچ توصیه نمی‌کنم با کسی که مبانی انقلاب را قبول ندارد و ایجاد تردید در این مبانی می‌کند و دشمن را تزئین می‌کند و راه غلط را در مقابل پای ما می‌گذارد، با مماشات رفتار کنیم؛ نخیر، آنجا با صراحت رفتار کنید، با قوّت رفتار کنید. و این که تردید ایجاد کنند، این ستون فقرات کار فرهنگی دشمن است؛ این، آن لُبّ جنگ نرم دشمن است که ایجاد تردید کنند. اگر کسی هم در مجموعه کشور، داخل کشور همین کار دشمن را انجام می‌دهد، طبعاً باید در مقابل او ایستاد.»

 

آ // چرا برای مسئله دشمن‌شناسی وقت نداریم

 

در این بیان ایجاد تردید و تشکیک در مبانی انقلاب، کاری است که در راستای خواسته‌های دشمن تلقی می‌شود و نباید با چنین افراد و جریاناتی مماشات کرد و باید رفتار قاطعانه‌ای داشت.

رابطه مبانی معرفتی و دشمن شناسی

مبانی انقلاب نیز از نکاتی است که رهبر معظم انقلاب بارها تأکیدات فراوانی بر حفظ و یادگیری آن داشته است. یکی از نکات دیگری که رهبر انقلاب در این بیانات اخیر به آن اشاره کردند تقویت مبانی معرفتی بود؛ همچنانکه بیان نمودند، کسانی بودند که وجهه انقلابی داشتند، ولی به خاطر ضعف در همین مبانی معرفتی، یا سر از جریان التقاطی درآوردند و عده‌ای از متدینین را به خاک و خون کشیدند و یا انقلابی پشیمان شدند. 

از آن جهت که مبانی انقلاب بر پایه اسلام ناب محمدی بنا شده است، تقویت مبانی معرفتی می‌تواند کمک زیادی در فهم دشمن شناسی داشته باشد؛ چراکه وقتی مبانی معرفتی تقویت شود و بر مبنای اسلام ناب پیش برود، طبیعتا پایبندی به مبانی انقلاب را نیز به همراه خواهد داشت.

در واقع مبانی معرفتی صحیح که بر پایه اسلام ناب است، پیش نیازی برای درک دشمن شناسی به شمار می‌آید. کلام معروف امیرمؤمنان علیه‌السلام که فرمودند: «اِعْرِفِ الحقّ تَعرِفْ اهلَه؛ حق را بشناس، اهلش را می‌شناسی» نیز می‌ تواند در فهم دشمن شناسی کمک شایانی داشته باشد؛ چراکه در جریان حق و باطل آنچه که نقش کلیدی دارد شناخت حق و باطل است که اگر انسان حق یا باطل را تشخیص دهد اهلش را تشخیص می‌دهد و طبیعتا از این طریق نیز دوست را از دشمن تشخیص می‌دهد./999/ی704/ف       

بابک شکورزاده

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا ۖ وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنْفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ
آیه۱۲۳ سوره انعام
درود خدا و پیامبران الهی و مردم ایران زمین بر سید ابراهیم رئیسی عزیز و تمامی پرسنل با وجدان و شریف قوه قضاییه
انشا... خداوند متعال به تمامی اعضای خانواده مسئولین دین دار با شرف و با وجدان طول عمر با عزت و با برکت عنایت نموده و ریشه و نسل مسئولین منافق،ریاکار، ظالم، دزد،بی شرف و پست فطرتی که لقمه حرام از مال مردم در دهان زن و فرزندانشان می گزارند را قطع نماید.
1
0