۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۵۳۱۵۳

بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین به مناسبت روز جهانی قدس

بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین به مناسبت روز جهانی قدس
مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی:
روز قدس، روزِ آزمایش بزرگ ملت‌های مسلمان است.

روز قدس، روز وحدت و همدلی مسلمانان و آزادیخواهان جهان است که براساس شناخت و اهمیّت مسأله فلسطین، حرکتی بزرگ در مقابله با رژیم غاصب و‌ جعلی صهیونیستی، ایجاد می‌کند و نفسی تازه در کالبد مقاومت و انتفاضه می‌دمد. روز قدس روز فریاد ملل مسلمان و غیر مسلمان بر سر رژیمی سفّاک است که حقوق انسان‌ها را نادیده و از هیچ ظلمی برای بقای خویش، فروگذار نمی‌کند، جنایت‌هایی که با پشتیبانی دولت‌های غربی بخصوص آمریکای خبیث و با پشتوانه‌ی سکوت و همراهی برخی دولت‌های عربی و منطقه‌ای، صورت می‌پذیرد. روز قدس روزی است که امت اسلام با انگیزه و روحیه‌ای مضاعف‌ و‌ وحدت برآمده از عقیده، مسیر پیروزی بر این غده‌ی سرطانی را هموار و تا محو و نابودی آن پیش می‌رود.

مسأله دفاع از فلسطین و مسجد الاقصی به عنوان یک جریان ریشه‌دار و برآمده از حیثیت انسانی و حمیّت ایمانی، در سراسر جهان رواج یافته و به نمادی عینی و مستحکم از مقابله با جریان استکبار تبدیل گشته است و این همان راز برگزاری هرساله روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است تا بدخواهان بدانند که دفاع از آرمان‌های فلسطین، برخاسته از آموزه‌های اصیل دینی و معارف بصیرت‌بخش اسلام است.

رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی قدس‌سره‌الشریف با درایت بالا و تحلیلی جامع، نگاه‌ها به مسأله فلسطین را به یک موضوع اصلی و هویّتی دینی، تغییر داد و ملت‌های ستم دیده بویژه ملت مسلمان فلسطین را به مقاومت و مقابله با رژیم غاصب فلسطین بر اساس اصول و بینش ناب اسلامی، رهنمون ساخت و رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه‌ای مدظله‌العالی همواره با ترسیم واقعیت‌های خطر صهیونیسم در منطقه و جهان، بر مسیر تعالی‌بخش و نوید آفرین مبارزه و مقاومت، تأکید داشته‌اند.

روز قدس، روزی بزرگ است که با آرمان‌های انقلاب اسلامی عجین و هر سال با شور بیشتری در سراسر جهان و کشور عزیزمان، برگزار می گردد، امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا، بر خلاف توهمات صهیونیست‌ها، انگیزه‌‌های بیشتری در میان ملت شریف ایران و ملل جهان ایجاد گردیده و با پویش‌های جهانی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، صدای دفاع و حمایت از فلسطین پرطنین‌تر از گذشته گردیده است تا رژیم غاصب و ظالم صهیونیستی و حامیان آن بدانند، که فلسطین مسأله اول امت اسلام است و در این راه هوشیار و پویاتر از گذشته به وظیفه خود عمل می‌کند.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بار دیگر با حمایت از کشور فلسطین، مردم فلسطین و آزادی فلسطین و همراهی با جبهه مقاومت و حرکت انتفاضه‌، در روز قدس امسال، گوش جان به رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب می‌سپارد و تأکید می‌کند که با وحدت جهان اسلام و گسترش تفکر مقاومت، قدس شریف آزاد و به صاحبان اصلی آن یعنی مردم مسلمان فلسطین برگردانده خواهد شد. ان‌شاءالله

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
۲۵ رمضان‌المبارک ۱۴۴۱ - ۳۰/اردیبهشت/۱۳۹۹

 

/د102/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات