۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۵۳۲۰۳
آیت الله مهدوی مطرح کرد؛

پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ حاصل همت بزرگ امام خمینی

پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ حاصل همت بزرگ امام خمینی
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: همت بزرگ انسان باید در عرصه آخرتی باشد، امام خمینی نگاه جهانی و همت بزرگ داشتند که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در درس اخلاق مجازی امروز، با بیان اینکه همت بزرگ برخی افراد تنها مصروف در کسب دنیا می‌شود، گفت: انسان می‌تواند از همین امور دنیایی نیز برای آخرت استفاده کند و از این طریق موجب سعادتمندی در آخرت و کسب فواید آخرتی باشد.

وی در ادامه افزود: همت بلند برای امور آخرتی بسیار مهم است، مثلا کسی تلاش کند تا بتواند مرتبه ایمان خود را به یقین برساند، این کار زمان بسیاری می‌برد و دشوار است، برای رسیدن به اخلاق حسنه و صفات حسنه نیز انسان نیازمند همت بلند است و همت داشتن در این مسیر بسیار مفید و لازم است.

آیت الله مهدوی همت بلند در انفاق و ایثار کردن را از موارد بسیار سازنده همت بلند داشتن برشمرد و اظهار کرد: انفاق و ایثار کردن سیره اهل بیت(ع) بوده است و همواره در طول تاریخ ایشان همت بلند و عالی در انفاق کردن و ایثار داشته‌اند. امام علی(ع) بیش از 40 حلقه چاه حفر کردند و همه آنها را برای منافع جامعه اسلامی و کمک به مسلمانان وقف کردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با اشاره به موارد متعدد ایثار و انفاق ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: همه این نمونه‌های گذشت و انفاق ایشان نشان دهنده همت بلند ائمه معصومین(ع) در انفاق و ایثار است، در روایتی از امام صادق(ع) ذکر شده است که یکی از مصادیق حقیقت عبودیت این است که انسان مال خود را مال خداوند بداند و از آن بخشش و انفاق کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، پیروزی انقلاب اسلامی را حاصل همت بزرگ امام خمینی دانست و تصریح کرد: برخی همت بزرگ نداشتند و به همین که شاه از فرمان غلطی که داده بود کمی عقب نشینی کنند یا همین که فقط قانون اساسی نوشته شود هرچند به آن عمل نشود راضی بودند.

آیت الله مهدوی به نگاه جهانی امام خمینی به انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نگاه ایشان تحقق ظهور امام زمان(عج) را در امتداد انقلاب اسلامی می‌دید و ایشان انقلاب اسلامی را بستر ساز تحقق تمدن اسلامی می‌دانستند و اینکه پای در این مسیر گذاشتند به دلیل همت بزرگ ایشان بوده است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات