۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۶۵۳۲۲۹
مدیر حوزه علمیه لرستان:

از ظرفیت حوزه و روحانیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود

از ظرفیت حوزه و روحانیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود
مدیر حوزه علمیه لرستان به وجود آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: راه مقابله با رواج این آسیب‌ها تحقیق و پژوهش و نیازسنجی جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام احد عبداللهی، مدیر حوزه علمیه لرستان، عصر امروز در جلسه هم اندیشی و بررسی نیاز سنجی های پژوهشی حوزه علمیه استان گفت: تحقیق و پژوهش در هر زمینه ای کارساز است.

وی محور فعالیت طلاب را پژوهش خواند و افزود: مهم ترین ملاک در تربیت طلبه پژوهش محوری است، چراکه پایه و اساس تحصیل و تبلیغ یک طلبه پژوهش است.

مدیر حوزه علمیه لرستان در ادامه به وجود آسیب های اجتماعی و ضرورت مقابله و جلوگیری از رواج این آسیب ها تأکید کرد و گفت: حوزه علمیه در این زمینه رسالت خطیری بر دوش دارد.

وی تصریح کرد: در سایه تحقیق و پژوهش باید در زمینه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه اقدامات گسترده ای انجام شود و در این زمینه از ظرفیت حوزه و روحانیت استفاده شود.

حجت الاسلام عبداللهی با بیان اینکه نیاز سنجی های لازم در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی باید مداوم باشد و تلاش کنیم به نتیجه مطلوب برسیم، اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت تحقیق و پژوهش و توجه به نیازهای جامعه می توان در کاهش آسیب های خانوادگی و اجتماعی اقدامات مؤثری انجام داد.

گفتنی است، بررسی علل خودکشی و طلاق، شبهات کرونایی در فضای مجازی، دلایل ورود روحانیون و طلاب به طب سنتی اسلامی و شیوه های انتقال آموزه های دینی به جوانان در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت./9451/پ210/ق

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات