۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۶۵۳۲۳۲
رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات مجمع بیداری اسلامی:

اقتدار جریان مقاومت ضمانت آزادی قدس شریف است

اقتدار جریان مقاومت ضمانت آزادی قدس شریف است
اکبری با بیان اینکه اقتدار جریان مقاومت ضمانت آزادی قدس شریف است، گفت: جریان مقاومت توطئه دشمنان را در منطقه خنثی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اکبری رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات مجمع جهانی بیداری اسلامی، امروز در دومین روز از برگزاری مجازی کنگره بین‌المللی قدس شریف، با موضوع افراط‌گرایی و مساله قدس شریف و فلسطین به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امروز نظام سلطه، نژادپرستی و افراطی‌گرایی سه خطر جدی برای جامعه بشری محسوب می‌شوند.

وی افزود: با توجه به حقیقت نظام سلطه با نگرشی که در افراط‌گرایی دارد شاهد پیوند این سه نگرش با یکدیگر هستیم؛ در مسأله فلسطین زمانی که انگلیس به‌عنوان نظام سلطه مطرح بود بحث قیمومیت فلسطین را بر عهده گرفت و 28 سال زمینه را فراهم کرد تا فلسطین را به رژیم صهیونیستی واگذار کند.

اکبری در ادامه بیان داشت: بعد از انگلیسی‌ها این آمریکایی‌ها بودند که به‌عنوان نظام سلطه خطری جدی در جهت تأمین منافع رژیم غاصب صهیونیستی محسوب می‌شدند، آنان همه ابزارها و امکانات را در سراسر جهان در خدمت رژیم صهیونیستی به کار گرفتند تا ملت فلسطین را از حقوق خود محروم کنند.

رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات مجمع جهانی بیداری اسلامی نژادپرستی را دومین خطر جدی جامعه بشری برشمرد و اظهار داشت: مصداق بارز نژادپرستی را می‌توان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و صهیونیست‌های یهودی مشاهده کرد آنان با این نگاه که ما قوم برتر هستیم و در سرزمین مقدس در مسیر ظهور حضرت مسیح حرکت می‌کنیم عوامل و ابزارهای مختلف را در راستای سرکوب ملت فلسطین و برای استقرار حاکمیت صهیونیسم یهود در سرزمین مقدس و قدس شریف به کار گرفته است.

وی افزود: امروز در این جامعه اشغالی دو دیدگاه وجود دارد نخستین دیدگاه مبتنی بر بازگشت است، حامیان این دیدگاه معتقد هستند که دوران مسیحا شروع‌شده و اسرائیل از علائم ظهور محسوب می‌شود ازاین‌رو برای توسعه فلسطین اقدام به اخراج مردم فلسطینی کردند.

اکبری اضافه کرد: عده دیگری از رژیم صهیونیستی وجود دارد که معتقد به دوران تبعید هستند و اعتقاد دارند که هنوز دوران بازگشت شروع نشده و باید با ملت‌های مسلمان در صلح و سازش زندگی کنند؛ اما گروه دوم به دلیل شرایط سیاسی در اقلیت هستند به‌نحوی‌که اسرائیلی‌ها حتی به آنان اجازه ظهور و بروز در سرزمین‌های اشغالی و دیگر کشورها را نمی‌دهند.

رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات مجمع جهانی بیداری اسلامی جریان افراطی گرایانه را سومین خطر برای جامعه بشری خواند و گفت: داعش مصداق بارز جریان افراطی‌گری است که آمریکا و رژیم صهیونیستی از این جریان حمایت می‌کند.

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: امروز تنها جریانی که در برابر زیاده‌خواهی نظام سلطه و نژادپرستی رژیم صهیونیستی قرارگرفته محور مقاومت است برای همین آمریکا و رژیم صهیونیستی جریان افراطی‌گری را در مقابل مقاومت ایجاد کردند تا خطر را از اسرائیل دور کنند.

وی افزود: امروز مقاومت در موضع قدرت قرار دارد و مردم به این امیدواری رسیده‌اند که جریان مقاومت می‌تواند خنثی‌کننده این تهدیدها و خطرها باشد و آن موفقیت‌هایی که جریان مقاومت در عراق و سوریه به دست آورد می‌تواند ضمانتی برای آزادی مردم فلسطین و قدس شریف به حساب آید./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات