۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۵۳۲۸۰
روحانی مبارز فلسطینی در گفت وگو با رسا؛

حاکمان مرتجع عرب تابع اوامر شیطان بزرگ یعنی آمریکا و اسرائیل هستند

حاکمان مرتجع عرب تابع اوامر شیطان بزرگ یعنی آمریکا و اسرائیل هستند
رییس «مرکز بدر الکبری» لبنان با بیان اینکه کشتار مردم مظلوم فلسطین برای اسرائیلی ها عادی شده است، افزود: رژیم صهیونیستی تهدیدی علیه بشریت و جهان است.

شیخ «محمد فرید قدوره»، روحانی مبارز فلسطینی و رییس «مرکز بدر الکبری» لبنان در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، مساله فلسطین را مساله اول امت اسلامی دانست و بیان کرد: علمای اسلام با حفظ اتحاد باید اجازه ندهند که موضوع فلسطین مورد غفلت قرار گیرد.

وی افزود: امت اسلامی همواره در معرض خطرات مختلفی از سوی آمریکا و هم‎پیمانانش در کشورهای غربی و عربی است.

این روحانی مبارز فلسطینی در ادامه به جنایت های رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم مظلوم نوار غزه اشاره کرد و گفت: قلع و قمع مردم بی گناه برای اسرائیلی ها به یک مساله عادی تبدیل شده است و دست های آنان به خون پاک افراد بسیاری در لبنان و فلسطین آغشته است، بنابراین مشاهده اینکه آنان هر چند وقت یکبار دست به اقدامی جنایتکارانه می زند، نباید موجب تعجب ما بشود زیرا این گونه مسائل از چنین افرادی به سادگی بر می آید و یک مساله عادی محسوب می شود.

کشورهای عربی و  اسلامی در برابر جنایت های اسرائیل ساکت هستند

وی از سکوت جامعه جهانی نسبت به جنایت های اسرائیل علیه مردم فلسطین انتقاد کرد و بیان داشت: متاسفانه شاهد سکوت جامعه جهانی و حتی کشورهای عربی و اسلامی در برابر تجاوز و کشتار مردم بی گناه فلسطین از سوی اسرائیل هستیم. رژیم صهیونیستی در تازه ترین جنایت خود "بهاء أبو العطا" یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی را به شهادت رساند، اما بازهم صدای از جامعه جهانی در اعتراض به اسرائیل ها نشنیدیم.

شیخ محمد فرید قدوره، با بیان اینکه متاسفانه کشورهای مرتجع عربی خود را به آمریکا و رژیم صهیونیستی فروخته اند، گفت: حکام عربی تابع اوامر شیطان بزرگ یعنی آمریکا شده اند، بنابراین نسبت به جنایت های رژیم صهیونیستی سکوت می کنند. هر انسان خردمند و منصفی می تواند مشاهده کند که چگونه رژیم صهیونیستی به صورت روزانه به مسجد الاقصی تجاوز می کند ولی کشورهای  عربی سکوت کرده اند.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر آزادی فلسطین، عنوان کرد: گروه های اسلامی، آزادی خواه، انسان های صادق، مومن و حامی جبهه مقاومت باید در برابر زیادی خواهی رژیم صهیونیستی بایستند، تا ان شاء الله به زودی شاهد آزادی کامل فلسطین باشیم.

این عالم اهل تسنن، اسرائیل را خطری برای بشریت دانست و تصریح کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی خطری اساسی برای همه جهانیان محسوب می شود، بنابراین آن چنان که امام خمینی (ره) فرموده اند، این غده سرطانی باید نابود شود.

در زمینه وحدت اسلامی باید قدم عملی برداشت

وی بر ضرورت انجام اقدامات عملی در راستای حفظ وحدت اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: باید از مرز شعاری وحدت اسلامی عبور کرد و در مقام عمل به اقدامات تاثیر گذار روی بیاوریم.

این عالم اهل تسنن ادامه داد: اتحاد علمای اسلام موجب می شود که حال امت اسلامی خوب شود و بیش از پیش با مشکلات و چالش های این دین الهی آشنا شوند.

وی عنوان کرد: مطالعه و بررسی اقدامات کشورهای استکباری نظیر آمریکا و برخی از کشورهای اروپا و حتی کشورهای مرتجع و خائن عربی و به ویژه یهودیان موجب می شود که امت اسلامی بهتر بتواند خود را از آسیب های دشمنان محفوظ بدارد.

گفتنی است که شیخ محمد فرید قدوره پناهنده فلسطینی مقیم لبنان فارغ التحصیل دانشکده "الدعوة الاسلامیه" است. وی همچنین رییس "مرکز بدر الکبری" و مسؤول مرکز الفتح المبین با محوریت حفظ قرآن کریم و عضو شورای کمیته اسلامی فلسطین در امور تبلیغ و پشتیبانی است.

مرکز بدر الکبری  موسسه ای اسلامی است که در زمینه ترویج و تبلیغ اسلام فعالیت می کند  و فعالیت هایی در حوزه ورزشی و اجتماعی دارد و هدف و شعارش وحدت عمومی اسلامی است.همچنین برپایی دوره های تدریس حفظ قرآن کریم و بزرگداشت مناسبت های دینی همچون سالروز میلاد پیامبر(ص) و روز جهانی قدس از دیگر برنامه های این موسسه است.

شایان ذکر است، مردم فلسطین از تاریخ 30 ماه مارس 2018 در مرز غزه با اسرائیل راهپیمایی مسالمت‌آمیز «بازگشت بزرگ» ترتیب می‌دهند.

نظامیان اسرائیل نیز برای برخورد با فلسطینیانی که خواهان بازگشت به سرزمین‌های اشغالی خود و پایان 13 سال محاصره غیرقانونی نوار غزه هستند، از گلوله‌های جنگی استفاده می کنند.

دو میلیون نفر از شهروندان فلسطین بر اثر محاصره زمینی، هوایی و دریایی اسرائیل از سال 2006 تاکنون در نوار غزه با فاجعه انسانی بزرگی مواجه هستند.

ارسال نظرات