۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۵۳۲۸۴
آیت الله میرباقری:

رسیدن به مقام معرفت و یقین در گرو تطهیر قلب است

رسیدن به مقام معرفت و یقین در گرو تطهیر قلب است
نماینده خبرگان با بیان این که اگر کسی مؤمن شود خدا قلب او را نورانی خواهد کرد، گفت: تا انسان تسلیم کامل نباشد تطهیر نمی شود و به مقام معرفت نمی رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری نماینده خبرگان رهبری در سخنرانی خود در حرم مطهر بانوی کرامت گفت: قرآن سراسر دعوت به توحید است اما امام طریق توحید و طاعت الهی  به عنوان حبل الله و وجه الله است، خداوند متعال چهره ای مانند ما ندارد اما برای خود وجهی قرار داده که از طریق آن می توان خدا را شناخت.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن برای انبیای الهی، نبی اکرم(ص) و اولیای معصوم دو وجهه بشری و فوق بشری قرار داده است، خداوند چهره فوق بشری معصوم را در چهره بشری خلق کرده تا مردم از این طریق امتحان شوند.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که سیر به سمت خدا سیر با قرآن و اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: سؤال می شود که اگر بناست امام را بشناسیم و با معرفت امام به معرفت الهی برسیم آیا باید جنبه بشری را بشناسیم یا مقامات نورانی امام باید شناخته شود، تردیدی نیست که هر دو جهت مهم است و باید شناخته شود اما جنبه شناخت جنبه بشری مقدمه ای برای معرفت نسبت به مقامات عالی و نورانی است.

وی ادامه داد: باید وجود نبی اکرم(ص) و امام را بشناسیم و با او سیر کنیم تا نسبت به مقامات عالیه او معرفت پیدا کنیم، باید تسلیم و تابع پیامبر و امام شویم تا بتوانیم سیر کنیم، با شناخت جنبه فوق بشری امام یقین و ایمان در انسان کامل می شود و باید امام را در مقام ملکوت ببینیم، اگر تنها امام را در عالم ملک ببینیم بعید است که صاحب یقین شویم.

آیت الله میرباقری با بیان این که اگر کسی مؤمن شود خدا قلب او را نورانی خواهد کرد، ابراز داشت: مقام محبت و معرفت بعد از مسأله تطهیر است و زمانی قلب بنده از آلودگی ها پاک می شود که تسلیم کامل امام باشد، تا انسان تسلیم کامل نباشد تطهیر نمی شود و به مقام معرفت نمی رسد.

وی عنوان کرد: اگر کسی دنبال لقاءالله است باید عمل صالح داشته باشد و در مقام عبادت شریک برای خدا قرار ندهد و اخلاص داشته باشد، اگر کسی از وادی ولایت امام خارج نشود مشرک نخواهد شد، سیر در مقام توحید سیر در مقام امام است و انسان تنها با امام می تواند در مقام توحید سیرکند.

محمد قمین
ارسال نظرات