۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۶۵۳۳۵۰
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

آزادی قدس شریف به آرمان همه بشریت تبدیل شده است

آزادی قدس شریف به آرمان همه بشریت تبدیل شده است
امام جمعه نوشهر گفت: امروز آزادی کامل قدس شریف نه تنها از جامعه اسلامی فراتر رفته بلکه به یک مطالبه جهانی تبدیل شده و آرمان همه بشریت تبدیل شده است.
حجت والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، دفاع از مظلومیت مردم فلسطین را وظیفه هر انسان آزادی خواهی در جهان دانست و گفت: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام خمینی (ره) موجب، رساندن پیام مظلومیت مردم فلسطین در اقصی نقاط جهان شد.
 
وی با بیان این که نامگذاری روز قدس از سوی امام راحل مانع از فراموشی مسأله قدس در تحولات جهانی شد، افزود: بزرگداشت این روز با عظمت به طور حتم عاملی مهم در جهت تقویت مسأله فلسطین و قدس خواهد بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه ابزار‌های تبلیغی دنیای اسلام باید در جهت رساندن پیام مظلومیت مردم فلسطین به دنیا به کار گرفته شود، خاطرنشان کرد: سکوت و بی توجهی به این مسأله مهم خیانتی بزرگ و فراموش ناشدنی است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن هر چه در توان داشته برای فراموشی مسأله قدس و فلسطین به کار گرفته است، بیان داشت: روز‌ها که به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌هایی در جامعه مواجه هستیم، نباید به هیچ عنوان مسأله قدس و فلسطین در حاشیه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که بروز این بیماری در کشور، وظایف آحاد مسلمانان جهان در تقویت جایگاه قدس و فلسطین را بیشتر کرده است، خاطرنشان کرد: روز قدس روز همبستگی جهان اسلام در جهت دفاع از حقوق پایمال شده مردم مظلوم فلسطین است.
 
امام جمعه نوشهر با بیان این که ابزار‌های تبلیغاتی آمریکا و صهیونیست به دنبال منحرف کردن اذهان عمومی جهان نسبت به مسأله فلسطین و قدس هستند، بیان داشت: دنیای اسلام در این برهه حساس باید به وظیفه تاریخی خود در برابر مظلومیت مردم فلسطین عمل کند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که سرزمین‌هایی که از سوی صهیونیست‌ها به اشغال در آمده از جایگاه و قداست خاصی برخوردار هستند، افزود: آزادی قدس و نابودی کامل این رژیم جنایت کار و جعلی حتمی و با مقاومت و ایستادگی جوانان فلسطینی و حمایت سایر ملت‌های جهان تحقق پیدا خواهد کرد.
 
وی، روز جهانی قدس را مظهر حمایت از مظلومیت و مقاومت مردم فلسطین در برابر جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی دانست و تصریح کرد: امروز آزادی کامل قدس شریف نه تنها از جامعه اسلامی فراتر رفته بلکه به یک مطالبه جهانی تبدیل شده و آرمان همه بشریت تبدیل شده است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات