۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۶۵۳۳۶۸
سراسقف مسیحیان در قدس:

آوارگان فلسطینی کلیدهای خانه‌هایشان را نگه دارند

آوارگان فلسطینی کلیدهای خانه‌هایشان را نگه دارند
سراسقف مسیحیان در قدس حفظ شرافت امت عربی و اسلامی را در گرو بازگشت فلسطین به صاحبان اصلی آن خواند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «مطران عطا الله حنا» سر اسقف مسیحیان ارتدوکس در قدس اشغالی بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین مادریشان را حتمی خواند.

المطران حنا در ابتدای سخنرانی خود در برنامه‌ای تحت عنوان «رهبران مقاومت با هم»، خطاب به آزادگان امت عربی که فلسطین را مسئله نخست و اساسی برمی شمرند، سلام و درود فرستاد و گفت:« تعرض به قدس تعرض به میراث و وجود ما و اصالت ما به خاک مقدس فلسطین است».

به گزارش شبکه المیادین حنا تاکید کرد: «در روز جهانی قدس ما به همه فرزندان امت اسلامی تکالیف معنوی، انسانی و ملی را یادآوری می‌کنیم، اینکه قدس را به حال خودش رها نکنید».

حنا گفت: «امت عربی و اسلامی بدون قدس و بدون بازگشت آن به صاحبانش هیچ  شرافتی ندارد».

سراسقف مسیحیان در قدس با اشاره به هفتاد و دومین سالگرد یوم النکبه تاکید کرد:« ما در روز جهانی قدس به آوارگان فلسطینی در همه دنیا هم درود می‌فرستیم و به آنها می‌گوییم کلیدهای خانه‌هایتان را نزد خود نگاه دارید».

یوم النکبه نامی است که فلسطینیان و کشورهای عربی برای سالگرد بیرون رانده شدن صدها هزار فلسطینی از سرزمین خود در روز ۱۴ مه ۱۹۴۸ به کار می‌برند.

یکی از شاخص ترین نمادها که به عنوان نماد یوم النکبه شناخته شده نماد «کلید» است. این نماد اعتراض به تصاحب سرزمین و املاک فلسطینیان است.

ارسال نظرات