۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۵۳۵۵۹
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

تلاش برای آزادی مسجد الاقصی یک تکلیف الهی است

تلاش برای آزادی مسجد الاقصی یک تکلیف الهی است
امام جمعه شهرکرد گفت: تلاش برای آزادی مسجد الاقصی که امروز از سوی عده‌ای نژادپرست غصب شده برای همه یک تکلیف الهی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در پیام جمعه این هفته خود به مردم استان، با اشاره به جمعه آخر ماه مبارک رمضان و نامگذاری آن به نام روز قدس خاطرنشان کرد: قدس قبله نخست مسلمانان و متعلق به فلسطینیان است.

وی با تأکید بر اینکه پیامبران الهی برای مسجد الاقصی حریم و حرمت قائل بودند و در آن عبادت می‌کردند، اظهار کرد: تلاش برای آزادی مسجد الاقصی که امروز از سوی عده‌ای نژادپرست غصب شده برای همه یک تکلیف الهی است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه باید مسجد الاقصی با جهاد آزاد شود، اظهار کرد: رژیم جعلی صهیونیستی مسجد الاقصی را به انحصار خود درآورده و مردم فلسطین را از خانه و کاشانه خودشان رانده است؛ افرادی که تابع اسلام هستند باید به فریاد کمک خواهی این مردم مظلوم لبیک بگویند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه جهاد در راه خدا یک تجارت پرسود است، بیان کرد: اگر این تجارت را جدی بگیرید سود ماندگاری برای شما دارد که آرامش ابدی در مساکن بهشت مهمترین سود این تجارت است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به ویژگی‌های دشمنان مؤمنان، گفت: دشمنان خود را پشت سلاح‌های مخرب پنهان کرده اند و عربده می‌کشند، فکر می‌کنند این دیوار‌ها و سلاح‌ها برای آن‌ها امنیت می‌آرود، اما آن‌ها از رویایی با شما ترس دارند.

وی با بیان اینکه همه شاهد بودند که در روز‌های اخیر جمهوری اسلامی را تهدید می‌کردند که نفتکش‌های شما را هدف قرار می‌دهیم، اما تهدید‌های آن‌ها تو خالی است، ابراز کرد: امروز آمریکا هم پیمانان خود را از دست داده است و دیگر جایگاهی در بین متحدان خود ندارد و به یقین پیروزی از آن جبهه حق است.

امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان، یادآور شد: ایمان، بصیرت، فهم درست، اراده، علم و ... از دستاورد‌های ماه مبارک رمضان است، باید تلاش کنیم بعد از این ماه مبارک دستاورد‌های آن را حفظ کنیم و نگذاریم شیطان بر ماه قالب شود.

وی با تأکید بر اینکه انسان‌های فرسوده، کسل و سست نمی‌تواند برای خود بهشت فراهم کنند، افزود: باید به این موضوع توجه کرد که عبادت در غفلت و بی خبری تأثیری در رسیدن انسان به مقام والا در آن دنیا ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه عید به معنای دادن پاداش به بندگان در پایان ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: امسال نمی‌توانیم به شیوه سال‌های قبل نماز باشکوه عید سعید فطر را برگزار کنیم، اما تلاش کنیم با اخلاص نماز را بجا بیاوریم، بهتر است زکات عید فطر پس از اعلام رسمی عید به نیازمندان پرداخت شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجلس یازدهم از روز‌های آینده کار خود را آغاز می‌کند، خاطرنشان کرد: مجلس دهم با فراز و نشیب‌های بسیار به کار خود پایان داد و برای نمایندگان یک کارنامه باقی ماند که تاریخ و مردم عملکرد این نمایندگان را قضاوت می‌کنند.

امام جمعه شهرکرد در پایان گفت: نمایندگانی که وارد مجلس آینده می‌شوند خدمت به مردم محروم و حل مشکلاتشان را سرلوحه کار خود قرار دهند و فارغ از نگاه‌های جناحی و حزبی در راستای رفع تبعیض‌ها گام بردارند./۹۴۵۷/پ202/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
جشن آزادی قدس ای کاش که برپا شود

جشن ما با دیدن صاحب زمان زیبا شود

ظلم فردا رخت خواهد بست از دنیای ما

دولت عدل الهی جای آن برپا شود

یا الهی دور کن غم از دل این مومنان

روز فتح قدس باشد یارمان مولا شود

پرچم عباس را بر شانه خود می‌بریم

مسجد بیت المقدس باز سهم ما شود

صبح و شبها بر لب ما این دعا هست ای خدا

دستگیر ما غریبان حضرت زهرا شود
0
0