۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۵۳۱۸۱
با هدف دستگیری از خانوار‌های مستضعف؛

طرح مواسات خاندانی در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

طرح مواسات خاندانی در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود
حجت الاسلام میراحمدی از اجرای طرح مواسات خاندانی در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این طرح با هدف دستگیری از خانوار‌های مستضعف در استان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدعزیزالله میراحمدی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در جمع اعضای جمعیت بانوان فرهیخته، از اجرای طرح مواسات خاندانی در این استان خبر داد و افزود: این طرح با هدف فعال سازی خاندان‌های ایرانی جهت پشتیبانی و دستگیری از خانوار‌های مستضعف در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح مواسات خاندانی در واقع همان صله رحم است که در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: صله رحم تنها در دید و بازدید و سرکشی از یکدیگر خلاصه نمی‌شود بلکه زمانی محقق می‌شود که به همه مشکلات خاندان توجه و برای رفع آن‌ها اقدام عملی صورت گیرد.

حجت الاسلام میراحمدی با تأکید بر اینکه اگر طرح مواسات خاندانی به صورت مستمر در بین عموم مردم صورت گیرد و در جامعه به فرهنگ عمومی تبدیل شود، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد، خاطرنشان کرد: شعار و هدف اصلی طرح مواسات خاندانی این است که در سال ۱۴۰۴ دیگر فقیری در کشور نباشد، به شرط آن که به خوبی در بین جوامع نهادینه و فراگیر شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید ضرورت این بحث برای مردم به خوبی تشریح شود تا پای کار بیایند و به معنای واقعی کلمه در این راستا ایفای نقش کنند، تصریح کرد: امروزه در جامعه طرح‌هایی نتیجه می‌دهد که از دل مردم بجوشد و مردم نسبت به آن طرح دغدغه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه تا جریان سازی و گفتمان سازی صورت نگیرد، طرح نتیجه نمی‌دهد، ابراز کرد: برخی از هویت ها، هویت‌هایی مطلوب و بلکه واجب هستند و اساسا در الگوی پیشرفت نه تنها باید جایگاه داشته باشند، بلکه خود معیار سنجش پیشرفت خواهند بود که یکی از این هویت‌ها خاندان است که متأسفانه از آن فاصله گرفته ایم.

در ادامه این نشست نیز هر یک از اعضای جمعیت بانوان فرهیخته استان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در زمینه مواسات مؤمنانه ارائه و پیشنهادات خود در زمینه عملیاتی شدن مواسات خاندانی را بیان کردند./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات