۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۵۲۷۷۵
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

روز قدس برای توجه جهانیان به یک ستم بزرگ است

روز قدس برای توجه جهانیان به یک ستم بزرگ است
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه قدس از آن اسلام و بشریت است، گفت: روز قدس برای توجه جهانیان به یک ستم و بی خانمان کردن تعدادی از انسان‌ها است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در ادامه برگزار نشدن نماز جمعه در استان با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم، مهمترین توصیه‌های هفتگی خود به مردم استان را در قالب «پیام جمعه» بیان کرد.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام علی (ع)، انفاق و کمک به فقرا را یکی از ویژگی‌های بارز این امام همام بیان کرد و افزود: حضرت علی (ع) با فروش نخلستان پیامبر اکرم (ص) به مبلغ ۱۲ هزار درهم همه آن را میان فقرا تقسیم کردند و حتی یک درهم به خانه خود نبردند؛ بنابراین ما باید انفاق را یاد بگیریم و از تنگدستی و فقر نهراسیم.

امام جمعه شهرکرد همچنین با اشاره به شب‌های قدر اظهار کرد: دو شب از شب‌های قدر را پشت سر گذاشتیم، اما نباید از شب بیست و سوم ماه رمضان و شب سوم قدر غافل شویم چرا که این شب اوج شب‌های قدر و بسیار پرفضیلت است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به روز ملی جمعیت اشاره کرد و گفت: اگر به فکر جمعیت جوان کشور نباشیم آینده نامناسبی در انتظار ما خواهد بود و شاید آیندگان ما را سرزنش کنند که چرا جمعیت جوان کشور کم است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه کشوری که در مقابل استکبار قرار دارد باید جمعیت جوان را به عنوان یک فاکتور مهم در نظر بگیرد، خاطرنشان کرد: امروز فرزندآوری در کشور یک تکلیف است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد؛ نباید یاوران اهل بیت (ع) و شیعه در اقلیت قرار گیرند و روز به روز باید فزون‌تر باشند.

وی همچنین با اشاره به جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز قدس گفت: امسال نوع مواجهه با روز قدس بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است و برنامه‌ها به صورت رژه خودرویی برگزار می‌شود که هر کس به سهم خود باید در این جهاد عظیم نقش آفرینی کنند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه روز قدس برای توجه جهانیان به یک ستم و بی خانمان کردن تعدادی از انسان‌ها است، تصریح کرد: مردم جهان و مسلمانان نباید با سکوت خود اجازه دهند آزادیخواهان به این کار خود مشروعیت ببخشند و کار خباثت آور را ادامه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه قدس از آن اسلام و بشریت است، تصریح کرد: بعد از انقلاب هر چه جلوتر آمدیم روز قدس با اتحاد بیشتر شکل گرفت و مسلمانان ظرفیت خود را نشان دادند.

وی با بیان اینکه امسال تریبون صدای رسا در اختیار، ولی امر مسلمین است، گفت: امسال همه گوش‌ها و دل‌ها متوجه این محور و قطب تحول آفرین است و آزادی خواهان و مستکبرین، از اربابان و نوکران منتظر هستند تا نکاتی را بشنوند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه آن‌هایی که در جبهه مقاومت هستند بشنوند و آماده شوند، این سخنان اقتدار بخشی به این جبهه است، بیان کرد: امسال رهبر معظم انقلاب سخنان مهمی دارند که باید شنیده شوند و آن‌ها که باید بگریزند هرچه سریع‌تر آماده باشند و تخم یاس برای همیشه در دل آن‌ها کاشته می‌شود و ندای آزادی قدس قریب الوقوع شنیده خواهد شد./۹۴۵۷/پ202/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۷
اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنين(علیه السلام)
0
0