۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۶۵۳۷۱۴
معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه:

مسؤول خیانتکار جایی در نظام اسلامی ندارد

مسؤول خیانتکار جایی در نظام اسلامی ندارد
معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان این که مسؤول خیانتکار جایی در نظام اسلامی ندارد، بر لزوم برخورد با خیانتکاران تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی بامداد یکشنبه (چهارم خردادماه) در ویژه برنامه «شب های همدلی» که به همت قرارگاه جهادی هیئت فاطمیون قم در مدرسه علمیه معصومیه برگزار و به صورت زنده از شبکه قرآن سیما پخش شد، ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: مردم ایران علی رغم مشکلات معیشتی موجود با کمک های مؤمنانه صحنه های بزرگی را آفریدند.

مسؤول خیانتکار جایی در نظام اسلامی ندارد

وی ضمن ابراز تأسف از وجود برخی مسؤولان خیانت کار در کشور گفت: بَدا به حال کسانی که گرفتار دنیا و دنیا پرستی شدند و زیر لوای دین و زیر لوای عناوینی که در اصل شهدا در اختیار ما قرار دادند، به این ملت خیانت می کنند، که ان شاءالله خداوند هدایتشان کند و اگر قابل هدایت نیستند، رسوایشان گرداند که به این ملت شریف، شجاع، ایثارگر و حماسه آفرین هستند، خیانت می کنند و تعدادشان کم است اما همین تعداد کم، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با بیان این که مسؤولان امر با خیانتکاران به نظام برخورد کنند، تصریح کرد: از آن مسؤولانی که تلاش می کنند تا نظام را از لوث وجود این افراد خیانتکار پاک کنند، تشکر می کنیم و خواهش داریم که با این گونه افراد زالو صفت و دنیا پرست که چهره جمهوری اسلامی را خدشه دار می کنند، برخورد کنند.

باید دین خود را در این دنیا حفظ کنیم

وی با بیان این که باید دین خود را در این دنیای دَنی حفظ کنیم، افزود: خیلی ها ممکن است به دلیل این که کسی که لباس دین پوشیده و به دین عمل نمی کند نسبت به اعتقاداتش سست شود؛ قرآن در این خصوص می فرماید هر کسی مسؤول اعمال خود است و کسی که به عنوان یک مسؤول دزدی می کند و اعتقادات جوانان را خدشه دار می کند، باید در قیامت پاسخگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی اظهار داشت: در قرآن کریم آمده است که وقتی که "یا ایها الذین آمنوا" را شنیدید، بگویید لبیک؛ در سوره فرقان یکی از دعاهای عبادالرحمان یعنی کسانی که تحت تربیت قرآن قرار گرفته اند، این است که خدایا در این دنیا همسران و فرزندانی به ما عنایت کن که روشنی چشم ما باشند.

وی با اشاره به فرمایشی از امیر مؤمنان(ع) گفت: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می فرماید فرزندان شما پاره تن شما نیستند، بلکه خود شما هستند؛ از نگاه قرآن و اهل بیت(ع) فرزند انسان تکثیر انسان است و اگر انسان دوست دارد باقی بماند، بقایش به نسلش است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت تربیت قرآنی فرزندان تصریح کرد: اگر خانواده ای تحت تربیت قرآن قرار گرفت، این فرزندان اولین کاری که انجام می دهند، این است که نسبت به والدین خود احسان می کنند؛ آیه 23 سوره اسرا بسیار تکان دهنده است چرا که توحید که به عنوان سنگین ترین و با ارزش ترین معرفت در یک کفه ترازو قرار گرفته و احسان به والدین در کفه دیگران است و انگار قرآن می فرماید راه رسیدن به توحید، احسان به والدین است.

ویژگی های انسان تربیت یافته قرآنی

حجت الاسلام والمسلمین ملکی اظهار داشت: انسان تربیت یافته قرآنی دارای ویژگی هایی اعم از طلب توفیق شکرگزاری، اهل تلاش و انجام عمل صالح همراه با نیت خالص، دنبال تربیت ذریّه و... است.

وی گفت: شیطان، انسان بدونِ قرآن را می رباید و ما را از مسیر هدف خلقت دور خواهد کرد و دنیا و آخرت ما را نابود می کند./822/پ210/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات