۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۵۳۷۱۸
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه:

نتیجه صدق انسان دستیابی به مقام توحید است

نتیجه صدق انسان دستیابی به مقام توحید است
استاد حوزه علمیه گفت: انسان باید صدق در نیت، معرفت، بینش، زندگی، منش و کنش داشته باشد، نتیجه چنین صدقی انسان را به مقام توحید می‌رساند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در ویژه برنامه ماه رمضان شبکه استانی خوزستان «یک جرعه معرفت» با بیان اینکه در ماه رمضان توفیق روزه داری و قرآن خوانی حاصل شد، اظهارداشت: انسان در زندگی دنیوی باید منازل سیروسلوک معنوی را طی کند و برای گذر از چنین منازلی، افعال جوانحی و جوارحی انجام بدهد.

عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان داشت: کار‌هایی که با قلب و نیت انجام شود را افعال جوانحی گویند، اما عارف در سیروسلوک باید حالاتی را در خود ایجاد کند همچون حیا که با داشتن آن، باادب است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: «صدق» یکی از حالات مورد تأکید در سیرو سلوک عرفانی است و بدین معنا که انسان در اعمالش صادق باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه در برخی موارد، صدق مطابقت با واقع تعریف شده است، خاطرنشان کرد: تأکید قرآن بر صادق بودن، بدین معناست که به آنچه می‌گویید و انجام می‌دهید، باور داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: انسان باید صدق در نیت، معرفت، بینش، زندگی، منش و کنش داشته باشد، نتیجه چنین صدقی انسان را به مقام توحید می‌رساند. /۹۴۵۶/ت303/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات