۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۵۳۱۳۰
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه:

عبادت نیازمند صبر و استقامت است

عبادت نیازمند صبر و استقامت است
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه صبر و استقامت از منازل مورد تأکید اهل عرفان است، گفت: انسانی که سلوک را آغاز می‌کند باید صبر و استقامت داشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، شامگاه گذشته در ویژه برنامه ماه رمضان شبکه استانی خوزستان «جرعه معرفت» با بیان اینکه رمضان و روزه آن بهترین زمینه در سلوک معنوی است، اظهار داشت: به دنبال بهانه برای روزه داری باشیم، روزه برای سلامتی جسم و سلوک معنوی انسان مفید است.

عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه صبر و استقامت از منازل مورد تأکید اهل عرفان است، خاطرنشان کرد: انسانی که سلوک را آغاز می‌کند باید صبر و استقامت داشته باشد، موفقیت در هر کاری نیازمند صبر و استقامت است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه «و اصبر و ما صبرک الا بالله» عنوان داشت: صبر را از خداوند بخواهیم، صبر بر معصیت، طاعت و بلا‌ها را باید انسان‌ها داشته باشند، اما صبر در برابر بلا‌ها به معنای عدم اقدام برای رفع نیست.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به اینکه تحمل تشنگی در ماه رمضان آن هم علی رغم گرمی هوا صبر بر طاعت است، ادامه داد: صبر بر بلا‌ها بدین معنا است که اخلاص، ایمان و تقوا به واسطه بلا‌ها زدوده نشود، ناگفته نماند در اسلام، حرج و ضرر نفی شده است.

وی با بیان اینکه عبادت نیازمند صبر و استقامت است، بیان داشت: در رفتن به سوی خداوند باید استقامت داشت، استقامت در نیت، احوال درونی و اعمال انسان‌ها لازم است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
دوستان سلام
با توجه به برگزاری نمازهای جمعه و جماعات و شب های قدر در مناطق سفید ( در حدود ۳۰۰ شهر )
نسبت به عدم برگزاری راهپیمایی روز قدس اظهار نظر فرمایید؟
آیا تعطیلی راهپیمایی حتی در مناطق سفید پس از چهل سال به صلاح و سداد است ؟
آیا تعطیلی راهپیمایی روز قدس، تعطیلی محرم و صفر و عزاداری ها و تعطیلی اربعین و پیاده روی اربعین را به دنبال ندارد ؟
0
0