۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۵۲۷۹۸
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه:

رشد و توسعه هر کشوری مرهون نظم است

رشد و توسعه هر کشوری مرهون نظم است
استاد حوزه علمیه با اشاره به وصیت امیرالمؤمنین برای نظم در امور، گفت: نظم در امور سبب رشد و توسعه و بی نظمی عامل پسرفت و مدیریت ضعیف است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، شامگاه گذشته در ویژه برنامه ماه رمضان شبکه استانی خوزستان «جرعه معرفت» با بیان اینکه یکی از راه‌های سلوک الهی معرفت به اهل بیت (ع) و فرمایشات شان است، عنوان داشت: تقوای الهی و نظم در امور، اصلاح ذات البین، رسیدگی به یتیمان و همسایگان، عمل به قرآن، اهتمام به نماز، جهاد و حج از جمله وصایای مولای متقیان به همه انسان‌ها است.

عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان داشت: رشد و توسعه هر کشوری مرهون نظم است، حاکمیت بی نظمی سبب مدیریت ضعیف، دستاورد‌های کمتر و منفی در جامعه می‌شود.

استاد حوزه با اشاره به اینکه بنا به فرموده مولای متقیان اصلاح ذات البین از روزه و نماز یک ساله برتر است، خاطرنشان کرد: رساله‌های بسیاری درباره قرآن از سوی غربی‌ها و غیرمسلمانان تألیف شده است، در ماه رمضان که ماه قرآن است توجه بیشتری به آموزه‌های قرآنی صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به اینکه جهاد با مال و جان از وصیت‌های امیرالمؤمنین است، ادامه داد: حضور جوانان و گروه‌های جهادی در مناطق محروم و محرومیت زدایی همانا عمل به وصیت مولا است.

وی با بیان اینکه انسان نباید پس از یک عمر زندگانی از یتیمان غافل بماند، بیان داشت: خودداری از آزار و اذیت دیگران، توجه به فرائض دینی از دیگر سفارش‌های مولای متقیان در آخرین روز‌های زندگانی است که باید مورد عنایت و توجه همگان قرار بگیرد./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات