۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۵۲۳۴۱
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه:

گره گشایی از مشکلات بندگان، مقام و منزلت برای مؤمنان است

گره گشایی از مشکلات بندگان، مقام و منزلت برای مؤمنان است
استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت گره گشایی از مشکلات بندگان خدا، گفت: گره گشایی از مشکلات بندگان خدا، مقام و منزلت به دست آمده برای مؤمنان و اهل سلوک است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، شامگاه گذشته در ویژه برنامه ماه رمضان شبکه استانی خوزستان «جرعه معرفت» با ابراز امیدواری از اینکه در شب‌های رمضان، با تلاوت قرآن و خدمت به خلق، سیر و سلوک معنوی طی شود، اظهار داشت: زُهد یکی از منازل عرفانی و به معنای بی رغبتی است، همیشه بر زاهد و راغب بودن تأکید می‌شود؛ باید این سؤال را پرسید که آیا امکان جمع هر دو وجود دارد؟.

 عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: زاهد بودن به معنای بی رغبتی به هر تعلقی است که سبب فراموشی خداوند شود؛ بسیاری از افراد چه بسا با منبر و روضه خوانی برای امام حسین (ع) به غرور گرفتار شوند، چنین غروری سبب غفلت از خدا می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: چه بسا تفسیر قرآن، ثروت، زمین، فرزند، نماز جماعت، امام جماعت و کتاب برای عده‌ای سبب غفلت شود که در این باره انسان همواره باید چوب خدایی داشته باشد تا مورد ادب قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه اضافه کرد: بی رغبتی نسبت به عامل فراموشی خداوند و رغبت به اهل معرفت، دین و کار خیر همانا زاهد و راغب بودن است، اهل سلوک نسبت به عوامل غفلت از خداوند و تفرقه دل، زاهد هستند.

وی با اشاره به اهمیت گره گشایی از مشکلات بندگان خدا گفت: گره گشایی از مشکلات بندگان خدا، مقام و منزلت به دست آمده برای مؤمنان و اهل سلوک است؛ رغبت داشتن به معنای توجه به خدا، مؤمنان و طی کردن مسیر الهی است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
دانشجوی ارشد از آبادان
Iran, Islamic Republic of
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
نسبت به مصوبه های عجولانه و غیر کارشناسی مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر و پایان این دوره از مجلس انتقاد وجود دارد.
0
0