۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۶۵۳۲۵۱
استاد حوزه:

مقام رضا در خانواده‌های شهدا تجلی پیدا کرده است

مقام رضا در خانواده‌های شهدا تجلی پیدا کرده است
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به اینکه «رضا» از منازل سیر و سلوک معنوی است، گفت: مقام رضا در خانواده‌های شهدا تجلی پیدا کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، شامگاه گذشته در ویژه برنامه ماه رمضان شبکه استانی خوزستان «جرعه معرفت» با بیان اینکه انسان باید از فرصت اندک عمر برای سیر و سلوک معنوی بهره ببرد، اظهار داشت: آیه «یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ (۲۷) ارْجِعِى إِلَى‏ رَبِّکَ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً» به منزل «رضا» اشاره می‌کند و نمونه‌های عینی آن، خانواده‌های شهدا هستند.

عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه پدران و مادران بسیاری، فرزندان شان را در راه خدا تقدیم و به رضای الهی چشم دارند، گفت: خانواده‌های شهدا، رضایت خدا را رضایت خود می‌دانند؛ چنین مقام و منزلتی دست نیافتنی است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به اینکه در رمضان باید سیر و سلوک و بهره وری از نعمت‌های معنوی را غنیمت شمرد، گفت: از دست دادن چنین فرصت هایی، خسران است؛ انسان هر قدر که عمر داشته باشد باید بهره معنوی را در عمر کوتاه خود ببرد.

وی با بیان اینکه نداشتن مقام رضا سبب گلایه و شکوه می‌شود، گفت: اهل بیت (ع) هر آنچه را که خداوند برای شان تقدیر کرده، پذیرا هستند و لب به اعتراض نمی‌گشایند؛ متأسفانه بسیاری از انسان‌ها با اندک ضرری به شکوه می‌پردازند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مقام رضا در خانواده‌های شهدا تجلی پیدا کرده است، عنوان داشت: انسان اهل رضا، خشنود است و خشنودی برای او آرامش ایجاد می‌کند./۹۴۵۶/پ310/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات