۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۵۳۷۴۵
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

حفظ و تداوم دستاوردهای ماه مبارک رمضان مهمترین‌ترین وظیفه مومن است

حفظ و تداوم دستاوردهای ماه مبارک رمضان مهمترین‌ترین وظیفه مومن است
استاد حوزه علمیه به حفظ و تداوم دستاوردهای ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: بندگی و تقوای الهی باید در وجود انسان ریشه دار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در پخش زنده تلویزیونی برنامه عطر رمضان که در امامزاده عبدالله(ع) برگزار شد، گفت: درهای رحمت الهی در اعیاد اسلامی به روی مؤمنان باز می‌شود تا انسان مؤمن بتواند به قرب الهی نائل شود.

وی افزود: کسی که در طول ماه مبارک رمضان اهل مراقبت نفس بوده و با شب‌زنده‌داری توانسته عظمت این ماه مبارک و قرآن کریم را درک کند طبیعتاً قابلیت و زمینه‌هایی در وجود او به وجود آمده که می‌تواند پاداش و رحمت الهی را دریافت کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه عید سعید فطر، عید بندگی و فرصتی برای رسیدن به قرب الهی است، عنوان کرد: شادی این عید عظیم‌شان باید مؤمنانه و به‌دوراز غفلت زدگی و لهو و لعب باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام حسن(ع) می‌فرمایند من تعجب می‌کنم روزی که خداوند در آن روز رحمتش را تقسیم می‌کند برخی در غفلت به سر می‌برند؛ عید فطر روز نزول رحمت الهی است.

وی افزود: اگر شادی انسان در چنین روزی با لهو و لعب و غفلت همراه باشد عید او مؤمنانه نخواهد بود؛ همه دستوراتی که در اعیاد اسلامی به آن سفارش شده همه در راستای رسیدن به قرب الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: یکی از توصیه‌هایی که در چهار عید بزرگ فطر، قربان، غدیر و جمعه بسیار به آن سفارش شده دعای ندبه است؛ اگر انسان مؤمن گریه می‌کند و یا خنده‌ای دارد همه از روی معرفت و آگاهی است.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: روایت‌شده عیدی از ما اهل‌بیت(ع) نمی‌گذرد مگر اینکه حزن ما تجدید شود؛ متأسفانه پس از گذشت قرن‌ها هنوز ولی الهی در پس پرده غیبت به سر می‌برند برای همین است زمانی که مؤمن مظلومیت امام زمان(عج) و جولان ابلیس را در جهان مشاهده می‌کند اشک می‌ریزد؛ شادی مؤمن در اعیاد اسلامی زمانی کامل می‌شود که شاهد حکومت جهانی امام زمان(عج) باشد.

وی با بیان اینکه انسان بالغ و رشد یافته همه اعمال خود را بر محور کسب رضایت امام معصوم تنظیم می‌کند، عنوان کرد: انسان اگر همه حالات و رفتارش مطابق با رضایت ائمه اطهار(ع) باشد مورد توجه خاص آن بزرگان قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه گاهی انسان با یک غفلت خود را از نگاه امام زمان(عج) دور می‌کند، گفت: مراقبت از نفس، اجتناب از غفلت و توجه به امام زمان(عج) محصولاتی است که مؤمن در ماه مبارک رمضان کسب می‌کند تا بتواند به تقوای الهی نائل شود.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: حالاتی که در ماه مبارک رمضان کسب می‌شود باید تثبیت و در وجود انسان به ملکه تبدیل شود، بندگی و تقوای الهی اگر در وجود انسان ریشه‌دار شود به‌راحتی می‌تواند از گناه اجتناب کند./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات