۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۶۵۳۸۳۷
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

غیزانیه فرصتی برای تجدیدنظر در مدیریت کشوری و اولویت بندی‌ها است

غیزانیه فرصتی برای تجدیدنظر در مدیریت کشوری و اولویت بندی‌ها است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وعده مسؤولان استانی مبنی بر حمایت‌های کشوری است، گفت: غیزانیه فرصتی برای تجدیدنظر در مدیریت کشوری و اولویت بندی‌ها است.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه موارد مشابه در زمینه غیزانیه در استان کم نیستند، اظهار داشت: غیزانیه و امثال آن با منابع نفتی فاصله‌ای ندارند؛ باید پرسید چرا چنین روستا‌هایی در کنار چاه‌های نفت با محرومیت‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مناطق نفت خیز تاکنون بحث عوارض و حق زیست محیطی را پیش و پس از انقلاب پرداخت نکرده است، عنوان داشت: محرومیت از ابتدایی‌ترین حقوق که حداقل آن، آب است نباید رخ بدهد در خوزستانی که رودخانه‌های بسیار و پرآبی دارد نباید در تأمین آب شرب با مشکل مواجه بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه همه استان خوزستان درگیر جنگ بود، خاطرنشان کرد: روا نیست مسؤولان با استانی که درگیر جنگ بود و برخی استان‌ها مشغول توسعه بودند اینگونه برخورد کنند، استانی که زن و مرد و پیر و جوان و کودک آن، جنگ را دیدند.

وی با بیان اینکه مسؤولان وقتی وعده می‌دهند باید بدانند که وعده شان متکی به خودشان است، ادامه داد: استاندار و مسؤول آبفای استان اگر وعده می‌دهد به پشتوانه حمایت مسؤولان کشوری است، اگر چنین حمایت و پشتوانه‌ای نباشد و تأمین بودجه صورت نگیرد، استان خوزستان ذبح و مسؤولان استانی به وعده شان عمل نمی‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به وعده‌های چندین ساله مسؤولان برای حل مشکل کم آبی غیزانیه خاطرنشان کرد: این بار رییس جمهور و وزیر نیرو ورود جدی کرده و قول حل مشکل را دادند، اینکه در مدیریت کشور تا زمانی که سروصدا نشود کاری انجام نمی‌گیرد، پیامد‌های منفی برای مردم و مدیریت کشوری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به تلاش مسؤولان استانی در زمینه سیل و مقابله با کرونا عنوان داشت: اولویت بندی‌ها به صورت صحیح انجام شود؛ چرا که اثر محدودیت‌های مالی بلافاصله در مناطق محروم نمایان می‌شود.

وی با بیان اینکه بافت روستایی باید بافتی صحیح باشد، اضافه کرد: هزینه آبرسانی برای ۵ تا ۱۵ خانوار در یک روستا مقرون به صرفه نیست؛ از این رو برای تشکیل شهرک‌ها و مدیریت یکپارچه تا حد امکان اقدام شود؛ چنین تجربه‌ای نیک است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: چندین مترو در مراکز استان‌ها راه اندازی شده است، اما در اهوازی که هوا گرم و نیاز مبرم به راه اندازی مترو وجود دارد؛ چرا متروی استان پا به پای دیگر کلانشهر‌ها افتتاح نشد؟ مشکل در کجا است؟.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: متأسفانه مسؤولان کشوری قدردانی لازم را از خوزستانی‌ها نداشتند؛ غیزانیه فرصتی برای تجدیدنظر در مدیریت کشوری و اولویت بندی‌ها باشد.

وی با بیان اینکه مردم به دشمنان اجازه سوءاستفاده نخواهند داد، تصریح کرد: مسؤولان فرصت سوء استفاده به دشمنان از برخی واقعیت‌های تلخ را ندهند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
به زودی خط لوله ۲۵ کلیومتری با قطر ۶۰۰ میلی متر تا ایستگاه سفیره برای آبرسانی به این منطقه احداث می‌شود که با راه اندازی این بخش ۸۰ درصد مشکل آب غیزانیه برطرف خواهد شد
0
0