۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۵۳۸۴۹
حجت الاسلام بابائیان:

نگاه غرب گرایانه برخی مسؤولان مانع پیشرفت کشور است

نگاه غرب گرایانه برخی مسؤولان مانع پیشرفت کشور است
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که راه پیشرفت کشور نگاه به بیرون نیست، گفت:با خوداتکایی و استقلال اقتصادی می‌توانیم کشور را در مسیر رشد و شکوفایی اقتصادی قرار دهیم.
حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهت تولید، بر ضرورت توجه دولت به توان و ظرفیت داخلی کشور اشاره کرد و گفت: راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی تکیه بر توانمندی‌های داخلی است.
 
وی با بیان این که راه پیشرفت کشور، واردات و تکیه بر کمک‌های خارجی نیست، افزود: نمی‌توان کشور را با نگاه به بیرون اداره کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مشکلات اقتصادی کشور تنها با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی رفع خواهد شد، بیان داشت: با خوداتکایی و استقلال اقتصادی می‌توانیم کشور را در مسیر رشد و شکوفایی اقتصادی قرار دهیم.
 
حجت الاسلام بابائیان با بیان این که عمل به رهنمود‌های مقام معظم رهبری یک تکلیف است، تصریح کرد: همه مسؤولان کشور اعم از دولت و مجلس باید با وحدت و همبستگی بیشتر در جهت رفع مشکلات اقتصادی گام بردارند.
 
وی با اشاره به این که متأسفانه شیوع ویروس منحوس کرونا بر مشکلات اقتصادی کشور افزوده است، بیان داشت:، اما همان طور که با همبستگی ملی توانستیم ویروس کرونا را مدیریت کنیم، با عزم ملی می‌توانیم از مشکلات اقتصادی عبور کنیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کشور در بخش‌های مختلفی دارای پتانسیل و ظرفیت بسیار بالا است، تصریح کرد: با شناسایی و بهره گیری مناسب از این ظرفیت‌ها می‌توانیم کشور را در مسیر رشد اقتصادی قرار دهیم.
 
حجت الاسلام بابائیان با اشاره به وجود برخی تفکرات غلط در بدنه مدیریتی که تنها راه برون رفت کشور را وابستگی به بیرون می‌دانند، بیان داشت: امروز برای عبور کشور از مشکلات اقتصادی نیازمند تفکر و مدیریت جهادی و انقلابی هستیم و با نگاه غرب گرایانه نمی‌توان به پیشرفت کشور امیدوار بود.
 
وی با بیان این که در عرصه‌هایی نظیر دفاعی، فناوری صلح آمیز هسته‌ای و فناوری‌های نوین با تکیه بر توان جوانان انقلابی کشورمان توانستیم به عنوان قطبی تعیین کننده در جهان تبدیل شویم، خاطرنشان کرد: اگر در سایر بخش‌ها نیز چنین تفکر و مدیریتی حاکم باشد به طور حتم شاهد شکوفایی و پیشرفت خواهیم بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه به دلیل تصمیمات نادرست کشور چندین سال در موضوع برجام معطل ماند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با تدبیری هوشمندانه امسال را سال جهش تولید نامگذاری کردند و این فرصت مناسبی برای مسؤولان است تا در اوج تحریم ها، بستر‌های لازم برای شکوفایی اقتصادی را فراهم کنند./950/ت310/ق
افشین ایمانی
ارسال نظرات