۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۵۳۹۷۰
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی:

استان لرستان با وجود منابع غنی خاکی و آبی بسیار فقیر است

استان لرستان با وجود منابع غنی خاکی و آبی بسیار فقیر است
نماینده ولی فقیه در لرستان به وجود ظرفیت های موجود در کشور و استان اشاره کرد و گفت: لرستان با وجود منابع غنی فقیر است و باید از این مؤلفه ها در توسعه استان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی 484 مگاواتی این شهرستان، گفت: استان لرستان از لحاظ منابع آبی، خاک حاصلخیز، وجود معادن، نفت و پتروشیمی هر آنچه که نیازمند رشد، تحول و توسعه بوده، بسیار غنی است.

وی با بیان اینکه استان لرستان با وجود منابع غنی خاکی و آبی اما بسیار فقیر است، افزود: ما یک درصد جمعیت جهان را داریم اما دو درصد منابع جهان داریم که این موضوع بیانگر آن است ما تمام مؤلفه‌ها برای رشد و تحول در کشور را داریم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه کشور ما کشوری چهار فصل و به تبع آن لرستان نیز استانی چهار فصل است، ادامه داد: بیش از ۱۲ میلیارد متر مکعب آب از لرستان می‌گذرد که حدود ۸ میلیارد متر مکعب آن مربوط به لرستان است، اما در عین حال ۲۵ درصد زمین‌های ما آبی و ۷۵ درصد آنها دیم است و سد‌های موجود در استان ما نیمه‌تمام هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ورود بنیاد مستضعفان و مأموریت نهادهای نظارتی مقام معظم رهبری طلیعه‌ای است که ادامه پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه شهدا هم سنگری می‌خواهند که مسیر توسعه و پیشرفت و پرچم اسلام را محکم به احتزار درآورند، گفت: امام امت فرمود «فتح الفتوح انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی تربیت انسان‌های عالم، با ایمان و داناست» و امروز ما این‌گونه دور هم جمع شویم و این چنین مرکزی که قطعات آن ساخت ایران اسلامی است را افتتاح کنیم که این برای ما عزت آفرین و اقتدار آفرین است./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات